בארץ

"קומו מהכיסא שלכם! נשבר הז*ן": הלום הקרב צעק בדמעות בכנסת

הלומי קרב ובני משפחותיהם זעקו מדם ליבם בכנס המיוחד בכנסת, בעקבות התאבדותם של שני הלוחמים שנלחמו לקבל הכרה. "הלוחמים הם אלה שמתאבדים בגלל הבושה, בגלל שלוחם שצריך עכשיו לבוא ולהוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש נמושה בעצמו". ח"כ יצחק קרויזר: "אלה הבנים שלנו שהשאירו את הכוחות שלהם בשדה הקרב עבורם הקרב עדיין לא נגמר. ולכן מוטלת עלינו החובה להשמיע את קולם" 
מערכת ice | 
עומר אמסלם בכנס שדולת הסיוע להלומי הקרב (צילום ערוץ כנסת)
כנס חירום של השדולה לסיוע להלומי הקרב, התקיים היום (שלישי) בכנסת. קיום הטקס הוחלט לאחר התאבדותם של שני הלומי הקרב בר כלף ואור דוניו ז"ל. צה"ל לא שלח נציגים לכנס החירום, ויו"ר השדולה ח"כ מיכאל ביטון אמר כי "זה דבר שהוא לא תקין ובדיון ההמשך הוא יהיה נוכח, אנחנו נדאג לכך".
ח"כ ביטון סיפר מה גרם לו להיכנס לנושא בעיית המענה של משרד הביטחון וצה"ל להלומי הקרב. "חייל שלי בגולני, עזב את הארץ, גם כמעט התאבד - נעשק ע"י עורכי הדין שלו בייצוג מול משרד הביטחון וזה היה לפני 3 שנים", סיפר ביטון.
 
אולם זה לא ריכך את התפרצות הזעם של הלום הקרב עומר אמסלם, שהטיח בביטון ובשאר חברי הכנסת האשמות קשות. "אני לוחם מצוק איתן...הלום קרב כזה קטן. ככה אני מרגיש", אמר אמסלם, שהגיע עם חבר בשם אייל שלדבריו מסייע לו במחייה. "אני מוכר אבל אתם רמסתם לי את החיים. אני חטפתי התקף עצבים מכם. אם אייל לא היה איתי, זה לא משנה מוכר לא מוכר, אני הייתי הבא בתור שמתאבד. אתם לא עוזרים לנו".

אמסלם המשיך בדמעות, "אני ראיתי בקרב אנשים נשרפים, אני צריך לראות גם באזרחות אנשים נשרפים. תגידו, אתם מטומטמים? למה אני צריך לעשות את זה? קומו מהכיסא שלכם, נשבר הז*ן. קומו מהכיסא שלכם, קומו." לאחר מכן אמסלם קם מכיסאו ויצא תוך שהוא צועק: "שלום, ביי, כוס אמק".
לפניו דיבר הלום הקרב רז חג'ג' שאמר, "הלוחמים הם אלה שמתאבדים בגלל הבושה, בגלל שלוחם שצריך עכשיו לבוא ולהוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש נמושה בעצמו, הוא נכנס למקום בלתי אפשרי - אני הייתי במקום הזה: ההורים שלי לא יודעים, הייתי במקום אובדני, שנים. אנחנו מגיעים למקום אובדני מתוך בושה"
 עיתונאית חדשות 12 מיכל פעילן נכחה גם בכנס ואמרה, "נמצאו כשירים להיות לוחמים בצבא ולהגן עלינו, אבל כשהם היו צריכים אותנו שנגן עליהם בחזרה, אז אמרו להם שהמצב הנפשי שלהם הוא לא באשמתנו". לאחר מכן השמיעה מדבריו של בר כלף ז"ל: "המנטלי והפיזי באים כאחד ושם באמת אתה עובר שחיקה מסוימת והשחיקה הזאת מובילה להפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה מסוימת, דאון כזה, כאילו אם אין לך חום ואהבה וחיבוק חם אתה בדאון, אתה נכנס לדאון".
 יו"ר משותף בשדולה ויו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר אמר בדיון: "כולנו רקמה אנושית אחת חיה. ואם אחד מאיתנו הולך מעימנו, משהו מת בנו. איננו יכולים לעמוד מנגד ולהגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' ולכן מיד כשנודע לי על מותו הטרגי של אור דוניו, פניתי אתמול לחברי, שעומד יחד איתי בראש השדולה ח"כ מיכאל ביטון וביקשתי שנכנס מידית לכינוס חירום את השדולה כדי למנוע את המקרה הבא". עוד הוסיף קרויזר: "אלה הבנים שלנו שהשאירו את הכוחות שלהם בשדה הקרב עבורם הקרב עדיין לא נגמר. ולכן מוטלת עלינו החובה להשמיע את קולם! וזוהי מטרת הכינוס חירום. לתת מענים ופתרונות לנכי צה"ל השקופים: הלומי הקרב. אנו חייבים לעשות ככל שניתן על מנת לסייע להם. אף אחד לא עושה לגיבורים האלה טובה וזוהי חובה מוסרית ראשונה במעלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה