בארץ

ארה"ב משווה בין הפיגוע בת"א להרג הפלסטיני: "מתקפות טרור"

בשתי הודעות שפרסמה ארצות הברית, גינתה את "מתקפות הטרור" הן בתל אביב והן לגבי הרג הפלסטיני בן ה-19 בעימות ליד הכפר בורקא. דוברה לשעבר של ח"כ סון הר מלך נעצר
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Alexandros Michailidis/ shutterstock)
שתי הודעות שפרסמה מחלקת המדינה של ארצות משוות בין פיגוע הירי אמש בתל-אביב, בו נרצח הסייר חן אמיר, לבין תקרית הירי בכפר בורקא בו נהרג פלסטיני בן 19 ונפצע קשה מתנחל.
בהודעה הראשונה שפרסמה ארה"ב בעקבות הירי בבורקא נכתב: "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור אתמול על ידי מתנחלים קיצונים ישראלים שהרגו פלסטיני בן 19. ארה"ב מוסרת את תנחומיה העמוקים למשפחתו ויקיריו. אנו מציינים כי בישראל ביצעו מספר מעצרים ואנו דורשים אחריות מלאה וצדק".
 
מאוחר יותר הוציאה ארה"ב הודעה נוספת בה ציינה: "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור בתל אביב שבה נהרג אדם ונפצעו שניים נוספים, כמו גם מתקפות טרור אחרות נגד ישראלים לאחרונה. אנו מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות וקוראים להפסיק את מעשי האלימות וההסתה לאלימות אלו".
 
כזכור בפיגוע הירי ברחוב מונטיפיורי בתל אביב נורה למוות חן אמיר (42), סייר של עיריית תל אביב שביקש לבדוק את המחבל שנראה לו חשוד. הסייר השני שהיה עם חברו מיהר לחסל את המחבל, תושב ג'נין.

מתחקור ראשוני של צה"ל לגבי התקרית בבורקא עולה כי מתנחלים הגיעו לרעות צאן סמוך לכפר, ופלסטינים הגיעו למקום והתעמתו עימם. במהלך העימותים ירו ישראלים לעבר הפלסטינים ונהרג צעיר בן 19. 
שני מתנחלים נעצרו בחשד לירי, בהם הדובר לשעבר של ח"כ סון הר מלך (עוצמה יהודית). העצור השני שנפצע קשה בראשו, מאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה