בארץ

ישראל תשכנע את הסנאט להגן על סעודיה? זה התרחיש המוזר

היחס הצונן של ארה"ב לישראל מגביר את דרישות הסעודים בדרך להסכם נורמליזציה - אחת מהן היא הסכם הגנה בין סעודיה וארה"ב. באופן אבסורדי, מי שיכולה לסייע לסעודים להשיג רוב בסנאט האמריקני היא דווקא ישראל
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)
בשבועות האחרונים מתרבים הדיווחים על הסכם נורמליזציה אפשרי בין ישראל לערב הסעודית בתיווך אמריקאי. רה"מ נתניהו אף דיבר השבוע על רכבת בין ישראל לערב הסעודית, ולפי דיווחים אף ראש המוסד דדי ברנע ביקר באחרונה בבית הלבן, לדון על הסכם פוטנציאלי.
ב-ynet פורסם היום תסריט מוזר, לפיו ממשלת ישראל תפעיל את קשריה בסנאט האמריקני, וזאת לטובת הסכם הגנה בין סעודיה לארה"ב.

בישראל מבקרים את היחס של הנשיא ביידן לממשלת נתניהו, ומאשימים כי בעקבות הכתף הקרה שמקבלת ישראל מוושינגטון, סעודיה מעלה את דרישותיה להסכם נורמליזציה עם ישראל. בין השאר, סעודיה מתעקשת על הסכם הגנה שבו תהיה ארה"ב להגן עליה מפני מתקפה איראנית.
הבעיה: הסכם הגנה מחייב אישור ברוב מיוחד של הסנאט (67 סנאטורים). ממשל ביידן יתקשה לגייס רוב כזה, ובאופו אבסורדי מי שמסוגלת לסייע לו בכך היא ישראל, שמצויה בקשרי השפעה הן על המפלגה הדמוקרטית והן על הרפובליקנים.
בישראל סבורים כי לסעודיה כדאי להזדרז ולחתור להסכם עוד לפני הבחירות בארה"ב, שכן יהיה לה קל יותר להשיג את התמיכה הדרושה בסנאט תחת ממשל דמוקרטי.
בוושינגטון מנסים לקשור בין הסכם ישראלי-סעודי לבין התקדמות בסוגיה הפלסטינית, אולם בישראל דוחים אפשרות זו בטענה כי האווירה בארמון המלוכה הסעודי לא קשורה לאפשרות חידוש יחסי השלום עם הפלסטינים. כיום מתקיימים יחסים בין המדינות מתחת לרדאר, אך בישראל וארצות הברית ישנה מטרה להוציאם גם כלפי חוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה