בארץ

הממשל האמריקאי אישר: מערכת "קלע דוד" בדרך לפינלנד

המדינה הפינית צפויה לקבל בקרוב את מערכת ההגנה האווירית קלע דוד. העסקה נאמדת בכ-316 מיליון אירו והושגה לאחר שהממשל האמריקאי אישר את המכירה. יו"ר רפאל שטייניץ: "אנו מברכים על האישור האמריקאי למכירת מערכת ״קלע דוד״ לפינלנד ומודים למשרד הביטחון על קידום הפרויקט" 
מערכת ice |  1
קלע דוד (צילום צילום מסך יוטיוב ILTV)
מערכת קלע דוד בדרך לפינלנד: הממשל האמריקאי אישר את המכירה של מערכת ההגנה האווירית קלע דוד לפינלנד. שווי העסקה נאמד בכ-316 מיליון אירו. מערכת היירוט כוללת מיירטים, משגרים ומכ"מים מסוגים שונים.
שר הביטחון, יואב גלנט: ״אישור המכירה של מערכת 'קלע דוד׳, פיתוח משותף ישראלי – אמריקני, שניתן היום על ידי האמריקנים, הוא צעד משמעותי מאוד בדרך למימוש עסקה היסטורית בין ישראל לבין פינלנד. בזכות פיתוחים פורצי דרך כמו מערכת קלע דוד שמפתחים טובי המוחות במערכת הביטחון, אנו מחזקים את קשרינו עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל."
יו"ר רפאל, ד״ר יובל שטייניץ מסר: ״אנו מברכים על האישור האמריקאי למכירת מערכת ״קלע דוד״ לפינלנד ומודים למשרד הביטחון על קידום הפרויקט. מערכת "קלע דוד״ המתקדמת מעוררת עניין רב בעולם ואנו גאים מאד בפיתוחה. המערכת המבצעית כבר בישראל, תשדרג את יכולות ההגנה האווירית של פינלנד ואנו צופים עסקאות נוספות בהמשך״.
כזכור, פינלנד הצטרפה לאחרונה לארגון נאט"ו על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה ועל רקע החשש מפלישה רוסית לשטחי המדינה, יתכן כי האישור האמריקאי הגיע בעקבות הצטרפות זו.  "החברות של פינלנד אינה מכוונת נגד אף אחד. זה גם לא משנה את היסודות או היעדים של מדיניות החוץ והביטחון של פינלנד", אמר נשיא פינלנד סולי נייניסטו בהצהרתו."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שום דבר לא עובד, ישראבלוף
    אשדודי 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום דבר לא עובד, ישראבלוף. כיפת ברזל לא פגעה באף רקטה וכנ"ל גם השאר. יעיל כמו חיסוני קורונה.
    סגור