בארץ

הרמטכ"ל בפגישה עם נתניהו: להפסיק את ההתבטאויות נגד צה"ל

לאחר שרה"מ לא הסכים להיפגש עם הרמטכ"ל לפני תום ההצבעה, זה האחרון מסר לנתניהו בפגישה אישית כי עליו לפעול כדי לעצור את ההתבטאויות נגד צה"ל
מערכת ice | 
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
במהלך יום החקיקה ההיסטורי הזה דווח לא פעם שהרמטכ"ל מנסה להיפגש עם נתניהו לפני מועד הפגישה שנקבע מראש לכאורה (שתזומן רק לאחר תום ההצבעה על ביטול עילת הסבירות). זה הראשון לא צלח מאמציו ופגישה שהתקיימה סוף-סוף באזור השעה 17:00 לרמטכ"ל הייתה דרישה ברורה לראש הממשלה.
לפי N12, הרמטכ"ל הציג בפני ראש הממשלה את תמונת המצב הביטחונית המלאה, אך בקיש להבהיר כי ההתבטאויות נגד צה"ל "פוגעת בכשירותו ובלכידותו". לצד זאת הסביר כי צה"ל יעשה את כל המאמצים כדי להגן על המדינה. עם זאת, ההצהרה הזו בעייתית ברקע העובדה שאלפי אנשי מילואים וחיילים, בהם טייסים ולוחמי סיירת מטכ"ל, הודיעו למפקדיהם שלא יתייצבו יותר לשירות המדינה.
נזכיר כי בצל האיום הזה על צה"ל ניסה שר הביטחון גלנט להשיג הסכמות ופשרה ברגעים האחרונים לפני החקיקה הסופית. לאחר שלא צלח ונאלץ בעצמו להצביע בעד, הוא העיד לקרוביו שהוא עשה כל שיכל כדי למנוע את המצב. לאחר מכן דווח ב-N12 כי ביקש למסור למשרתי המילואים: "אנחנו זקוקים לכל אחד מהחיילים ואני קורא לכם להמשיך לשרת, כל אחד מכם הוא כמו הבן שלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה