בארץ

מחאת הרופאים עולה מדרגה: הכריזו על שביתה ל-24 שעות

זמן קצר לאחר ביטול עילת הסבירות בכנסת, הקבוצות של הרופאים ברחבי המדינה גועשות. הסתדרות הרופאים הודיעה על שביתה של 24 שעות
מערכת ice |  2
מחאות נגד הרפורמה המשפטית מול משכן הכנסת (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בשעה האחרונה אושר חוק ביטול עילת הסבירות בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, אך המחאות ממש לא הולכות להיעלם. כמעט מייד עם אישור החוק החל שיח בקבוצות הוואטסאפ של הרופאים בישראל ואלו מעידות כי הם מתכננים השבתה כבר ממחר. בהמשך, הסתדרות הרופאים הכריזו שביתה של 24 שעות.
ברגעים אלו מופצת ההודעה הבאה בקבוצות הרופאים: "הממשלה הדורסנית, האטומה, המשיחית והגזענית מעבירה ברגעים אילו את ההפיכה המשטרית. מחר, ביום הראשון לדיקטטורה, שובתים! עבודה במתכונת חירום. משאירים תורנים וכוננים. לא נפקיר את המטופלים, לא נפקיר את מערכת הבריאות ולא נפקיר את המדינה! שביתה! שביתה! שביתה!".
השיח הזה לא בא מן הריק. כבר אתמול (ראשון) ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה ובשבוע שעבר השביתה את מתן השירותים לשעתיים ביום רביעי. לפי ישראל היום, בהסתדרות חוששים כי ביטול עילת הסבירות תשפיע על תנאי העבודה והזכויות שלהם, היות שבית הדין לא יוכל יותר להפעיל ביקורת שיפוטית. כמו כן, ישנו חשש בתחום המינויים הפוליטיים לתפקידים חשובים במערכת הבריאות ושאלו לא יוכלו להתבטל ללא עילת סבירות שתמנע זאת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כיתת יורים לחיסול אדולף ביבי ושותפיו הנגלים והנסתרים
    כיתת יורים לחיסול אד 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיתת יורים לחיסול אדולף ביבי ושותפיו הנגלים והנסתרים
    סגור
  • 1.
    אם אני רופא ובא אלי חרדי לא מטפל בו
    אורן 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומר יש לי סחרחורת , יש לו בעיה שילך לבית משפט העליון
    סגור