בארץ

אשקלון תקבל 285 מיליון שקל בדמי סיוע ייחודיים: זו הסיבה

לקראת הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, עיריית אשקלון תקבל כספי סיוע לטובת חוסן האזרחים וחיזוק העיר בסך 285 מיליון שקל. עם זאת, ייתכן והסיוע הכספי לא תמים כפי שהוא נראה
מערכת ice |  3
תומר גלאם (צילום ראובן קפוצינסקי)
אשקלון היא בין ערי הדרום שסובלות לא מעט בתקופות של הסלמה ביטחונית באזור רצועת עזה, אך נדמה כי גם הסיוע הכלכלי שיועבר לעיר לכאורה בעילה זו, לא ממש יעזור למצב, או לפחות לא זו מטרתו האמיתית.
לפי כלכליסט, משרד ראש הממשלה קידם העברת סיוע מיוחד של 285 מיליון שקל לעיר במטרה לחזק את העיר ואת החוסן של האזרחים בעקבות האיומים הביטחוניים עליה. עם זאת, בדיקה דייקנית יותר מעלה שאלות בנוגע לזכאות של אשקלון לסיוע שכזה ביחס לערי דרום אחרות כמו שדרות שסובלות לא פחות וגם נזקקות לעזרה בנושא.
כמו כן, בנימוק להעברת התקציב המדובר יש מגוון סעיפים שלא ממש מתקשרים לתירוץ הביטחוני. למשל, 2.8 מיליון שקלים יועברו לטובת תוכנית למניעת אלימות ושימוש בסמים, ארבעה מיליון שקלים לטובת מתקן לטיפול בגזם, מיליוני שקלים לטובת קידום בנייה למגורים ועוד.
אז למה זה קורה? ובכן, כאמור התוכנית מקודמת על ידי משרד ראש הממשלה ויש להוסיף כי ראש העיר הוא איש ליכוד מוכר מאוד בשם תומר גלאם. לצד זאת, נזכיר כי בעוד חודשים מספר יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות וישנה הערכה כי מדובר במהלך שמטרתו לסייע לתדמיתו של גלאם לקראת אותן בחירות.
עם זאת, יש לציין כי לא מדובר בנוהג חדש. העברת תקציב מיוחד שכזה לעירייה מסוימת החלה כבר בשנת 2019 כשנתניהו היה רה"מ, לעיר אילת. לאחר מכן ממשלת בנט-לפיד עשתה מהלכים נוספים לטובת הערים חריש, בית שמש, באר שבע ונוספות. למרות זאת, כל אלו מעלים בעיה חוקתית לא פשוטה היות שהיא יוצרת תחום אפור שלא מסייע בקביעה בין צורך פוליטי ובין צורך ממשי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לאשקלון מגיע כל שקל
    אורה 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לאשקלון מגיע כל גרוש אשקלון הפכה להיות החוסן של המדינה מבחינה בטחונית ומבחינה תשתיות כל האנרגיות הכי מזהמות העבירו לאשקלון את פי גלילות חברת חשמל על פחם את כל המשאבים הכי מזהמים העבירו לאשקלון ומה עים הסבבים של הטילים העיר הכי מטווחת זה אשקלון אפילו יותר משדרות אף אחד לא עושה לנו טובה לאשקלין מגיע ועוד איך צריך להשקיע פה בחינוך ובתעסוקה מכובדת ולא על שכר מינימום מי שלא ישקיע באשקלון זאת תיהיה בכייה לדורות כי יש פה ילדים שסובלים מטראומות של הטילים וכל הזיהום אוויר שמיום ליום שומעים על עוד אנשים שסובלים מאסמה וסרטן ריאות וכל המחלות שקשורות למערכת הנשימה אשקלון הפכה לעיר אסטרטגית וחשובה שמוליכה גז לאירופה חשמל למרכז הארץ ותקשורת לאירופה אז מגיע לאשקלון הכל
    סגור
  • 1.
    כסף לאשקלון
    ירוחם 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה צביעות יש בעיתון מעברים כסף אז אומרים שזה לא בסדר ולא לחוסן של העיר לא מעברים כסף אומרים שאשקלון קו ראישון לעימות ולא מתחשבים בה מה בדיוק אתם רוצים עיתונאים קטנים
    סגור
  • מעולה
    אבי 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כול הכבוד לתומר גלם,עושה לא רק מדבר.
    סגור