בארץ

התחממות ביחסים: לאחר המחווה, נתניהו הוזמן לביקור רשמי במרוקו

רה"מ נתניהו הוזמן לביקור רשמי במרוקו על ידי המלך מוחמד השישי. הזמנה זו מגיעה לאחר שישראל הכירה בסהרה המערבית כשטח ריבוני של מרוקו
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך לביקור רשמי במרוקו: לאחר שישראל הכירה בסהרה המערבית כחלק ריבוני של מרוקו, מלך מרוקו מוחמד השישי הזמין את ראש הממשלה נתניהו לביקור רשמי בממלכה.
במכתב ההזמנה ששלח המלך מוחמד השישי לראש הממשלה נתניהו נכתב: "הביקור יפתח אפשרויות חדשות לחיזוק היחסים בין מדינותינו". כזכור, ביום שני ישראל הכירה על ריבונות מרוקו על אזור סהרה המערבית - אזור שנוי במחלוקת שמדינות מועטות בעולם מכירות בו כשטח מרוקאי.
בנוסף להכרה הישראלית, נתניהו ציין במכתב ההכרה כי ישראל בוחנת בחיוב פתיחת קונסוליה בעיר דאחלה, עיר שנמצאת בסהרה המערבית. גם בהסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו, ארצות הברית עצמה התחייבה להכיר בריבונות מרוקו בשטח השנוי במחלוקת.
בזמן ההכרה האמריקאית נשיא ארצות הברית היה דונלד טראמפ שאמר בעת ההכרה: "מרוקו הכירה בארה"ב ב-1777, לכן ראוי שנכיר בריבונות שלה במערב סהרה." נשיא ארצות הברית נוכחי, ג'ו ביידן, לא ביטל את ההכרה האמריקאית, כנראה עקב חשש מנסיגה מרוקאית מהסכם הנורמליזציה ההיסטורי בין שתי המדינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה