בארץ

גנץ תוקף: "נתניהו מייצר פיגוע אסטרטגי עם ארה"ב"

ח"כ בני גנץ מאשים את רה"מ נתניהו כי הוא מבקש להפריד בין חלקי העם כדי למשול, מייצר פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארה"ב, ומשחק באש על חשבון ביטחונם של אזרחי ישראל
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום עודד קרני)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף היום (רביעי) בחריפות את רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, והאשים בין היתר כי הוא מייצר פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארה"ב, ומשחק באש על חשבון ביטחון אזרחי ישראל.
בעקבות פרסום תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים ובחירת נציג הקואליציה ח"כ יצחק קרויזר אמר גנץ: "אני מברך על השלמת בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. כעת הגיע הזמן לכנס את הוועדה ולבחור שופטים. הכוונה למנוע את כינוס הוועדה במשך שנה עד לחורף, משמעותה – לקיחת עשרות אלפי ישראלים כבני ערובה לגחמות הפוליטיות של נתניהו ולוין. רבבות שמחכים למשפט ופסקי דין ימשיך לחכות – כי אצל נתניהו ולוין הפוליטיקה מעל האזרחים.

"מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים הוא ראש ממשלה שהחליט לקרוע את מדינת ישראל. מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות, ונתניהו מזלזל בהם במקום לנסות להבין אותם ולחבק אותם. ראיתי את ההתייחסות היחידה של נתניהו אתמול למחאה, עם רמיזה כאילו המפגינים כולם הם שמאל שחוסמים בכוונה אמבולנסים וחולי סרטן בדרכם לבית החולים – והתביישתי.
"במקום שבו צריכה להתגלות מנהיגות, במקום שתתגלה, פגשנו אתמול פוליטיקאי חסר מעצורים שמבקש להפריד בין חלקי העם כדי למשול. למקד את הדיון באכיפה ולא בהפיכה כדי לרצות את שותפיו הקיצוניים. מקורבו של נתניהו, אמסלם קרא לאל"מ במיל' אודי אורי שסיכן פעמים רבות את נפשו למען מדינת ישראל, ושיצא להפגין מתוך אהבה אליה, "צפונובון שנשרטה לו העין" - ונתניהו שותק.
"לנתניהו יש חוש היסטורי מפותח – אך לצערי לא נראה שהוא למד מהעבר הרחוק והקרוב. אנחנו ערב תשעה באב, ומחיר האסטרטגיה של נתניהו להישרדותו הפוליטית היא קריעת העם והחברה מבפנים. הקול שאנחנו שומעים הוא קולו של נתניהו – אבל הידיים שמנווטות אותנו הן של לוין, רוטמן, בן גביר וסמוטריץ'. מדינת ישראל שבויה בידי קיצוניים.
"לצערי לא נראה גם שחברים אחרים בקואליציה נוהגים באחריות. האתגרים הביטחוניים שלנו הם מהגדולים שידענו, בכל הגבולות – הקרובים והרחוקים. המצב בצפון רגיש, הטרור פוגע ברחובותינו, איראן מרחיבה את זרועותיה ויכולותיה. לצד אלו – מה שאנחנו רואים בימים אלו הוא פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארצות הברית. אף מנהיגות אחראית לא היתה מאפשרת זאת. זה משחק מסוכן באש על חשבון ביטחונם של אזרחי ישראל.
"אני קורא לכל חברי הקואליציה שמבינים מה מונח לפנינו לגלות אחריות ומנהיגות, להשמיע את קולם, ולעשות את הדבר הנכון - לשים את האינטרסים של המדינה לפני המפלגה. השקט שלכם לא ירחיק מכם את האחריות.
"קו ישיר נמתח בין הרצון להדיח את היועמ"שית, הניסיון להשתלט על עבודת המשטרה כדי לדכא את המחאות נגד הממשלה, לקיחת הוועדה לבחירת שופטים כבת ערובה, עילת הסבירות והחקיקה המשפטית כולה. הקו המחבר הוא רצון לרמוס את האיזונים והביקורת השיפוטית ולקבל כרטיס חופשי לשחיתות, לשינוי כללי המשחק, ולכך שממשלה יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה ללא מגבלות ובלי בלמים. 
"הדרך היחידה הריאלית למנוע את הפגיעה הקשה באזרחי ישראל, למנוע את הפגיעה בביטחון ישראל ובכלכלה, ולמנוע את הקרע העצום ביננו היא לעצור את תהליכי החקיקה, לחזור לדיונים ולחתור לרפורמה בהסכמה. אני קורא לנתניהו ולחברי הקואליציה - עצרו הכל ונחזור לדבר על הכל. אל תקרעו את העם, אל תהרסו את המדינה".
בנוסף, גנץ התייחס ליחסים עם ארה"ב - ותקף את הממשלה: "מה שאנחנו רואים בימים אלה הוא פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארה"ב. אף מנהיגות אחראית לא הייתה מאפשרת זו. זה משחק באש על חשבון אזרחי ישראל. לכל חברי הקואליציה שמבינים מה מונח לפנינו לגלות מנהיגות. השקט שלכם לא ירחיק מכם את האחריות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה