בארץ

יאיר לפיד: "מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, מעמד הנשים מתרסק"

יו"ר האופוזיציה נאם בדיון מיוחד שעסק צניחת מעמד האישה בישראל בדירוג העולמי, אותו הוא יזם: "תוך חצי שנה נשים התרסקו בייצוג בכנסת, התרסקו בייצוג בממשלה, התרסקו בייצוג בעמדות בכירות. הממשלה הזאת באופן לגמרי סיסטמתי לא ממנה נשים לתפקידים בכירים"
מערכת ice |  2
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
אתמול (רביעי), התקיים דיון מיוחד בכנסת, ביוזמתו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בעקבות צניחת מעמד האישה בישראל בדירוג העולמי וזה כמובן מתקשר להתנהלות הממשלה הנוכחית, אשר הוקמה לפני כחצי שנה.
אלו היו דבריו של לפיד בדיון: "למי שכן אוהב סטטיסטיקה, יש קטגוריה אחת שבה בכל זאת נשים בישראל הן מקום ראשון בעולם וזה השכלה. נשים ישראליות שוות לגברים במאה אחוז בהשכלתן. איך אנחנו מסבירים את הנתון הזה? מפני שזה הנתון שבו הנשים בישראל לא תלויות באחרים, רק בעצמן. ברגע שיש קטגוריה שתלויה רק בכישרון, בשכל, בחריצות ובאמביציה – נשים מנצחות. איפה הכישלון הגדול? במקום שבו לממשלה יש אחריות. בייצוג הפוליטי, בייצוג בתפקידים בכירים בשירות המדינה – במקום הזה תוך חצי שנה התדרדרנו לתחתית של התחתית של הדירוג העולמי".
עוד אמר יו"ר האופוזיציה: "מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, מעמד הנשים בישראל מתרסק. יש בממשלה הזאת שתי מפלגות שבהן לנשים אסור להיבחר ויש עוד שתי מפלגות שפשוט לא בוחרות נשים. תוך חצי שנה נשים התרסקו בייצוג בכנסת, התרסקו בייצוג בממשלה, התרסקו בייצוג בעמדות בכירות. הממשלה הזאת באופן לגמרי סיסטמתי לא ממנה נשים לתפקידים בכירים. היה לי הכבוד להיות ראש הממשלה בממשלה שבה היה מספר המנכ"ליות הגדול ביותר בתולדות המדינה. היה לי את הכבוד למנות את האישה הראשונה למנכ"לית משרד החוץ, את האישה הראשונה לוועדת החוץ והביטחון, את האישה הראשונה שהייתה מנכ"לית משרד ראש הממשלה. כל זה נגמר. יש לנו ממשלה של גברים שממנים רק גברים שבתורם מעסיקים רק גברים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חתיכת לקקן
    ניר 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעמד הנשים בישראל הכי חזק בעולם הנשים שולטות כאן הגברים כמו סמרטוטים ואתה הגדול מכולם מנסה לקושש כולות אצל נשים ולהטבים
    סגור
  • 1.
    ו.......
    חי 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעמד הנשים התרסק ? בזמנתך המדינה התרסקה !
    סגור