בארץ

סמוטריץ' מגונן על סטרוק: "עושים סיבובים על מעידות של אחרים"

השרה סטרוק מקבלת גיבוי מיו"ר המפלגה אחרי שהטיחה בראשי מערכת הביטחון: "מי אתם, כוח וגנר?, מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני". בין המגנים, ראש הממשלה נתניהו שבמקביל לגינוי הנחה לבדוק את טענות השרה
דוד זולדן |  2
אורית סטרוק, הרצי הלוי, קובי שבתאי, רונן בר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל, מסך כאן 11)
סמוטריץ׳ בישיבת הסיעה על דבריה של השרה סטרוק: "היא הבהירה את דבריה מיד, התנצלה על אמירה לא נכונה וטוב שכך. פוליטיקאים ציניים וקטנוניים שעושים סיבובים על מעידות של אחרים מלמדים בעיקר על עצמם. חשוב לתקן, והיא עשתה את זה מהר".
לפני זמן קצר ראש הממשלה נתניהו דחה את דבריה של השרה סטרוק ואמר: "ראשי ואנשי זרועות הביטחון שלנו עושים לילות כימים כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחי המדינה. יש מקום בדמוקרטיה לביקורת על כל אחד אבל אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל". בנוסף, לאור ריבוי התלונות בימים האחרונים, הנחה ראש הממשלה נתניהו לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון כלפי אזרחים ביהודה ושומרון".
השרה אורית סטרוק קוממה נגדה את האופוזיציה אחרי שתקפה את הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ על ההודעה המשותפת לגינוי ההתפרעויות ביהודה ושומרון. סטרוק ערכה השוואה בין ראשי מערכת הביטחון לבין כוח וגנר, היחידה הרוסית שפתחה במרד נגד הממשל במוסקבה בסוף השבוע האחרון.
"הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר?" התקוממה סטרוק בראיון לרדיו קול ברמה. "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".
 
דבריה של סטרוק לא נפלו על אוזניים ערלות והחלו להישמע גינויים מהמערכת הפוליטית: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל" הטיח ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה".
גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לא טמן ידו בצלחת ואמר כי "ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה״ל, בשב״כ ובמשטרת ישראל. ‏אסור להסתפק בגינויים, המסר חייב להיות במעשים. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה".
 
סטרוק מיהרה להתנצל: "אומרת כאן ועכשיו: הביטוי 'כוח וגנר' שגוי, ואני מתנצלת עליו" כתבה בטוויטר. "נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה!". עם זאת, סטרוק הבהירה כי היא "לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הביטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי בטחון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מצד אחד הסמרטוט אומר "עושים סיבובים על מעידות של אחרים"
    נמאס 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מצד שני, הוא עצמו - מאשים בכל דבר אפשרי את הממשלה הקודמת, זו שהחזיקה פה כמה שעות טובות... בסדר, השקרן מאשים שכולם שקרנים, הגנב מאשים שכולם גנבים, כך בדיוק ההוא שעושה סיבובים על מעידות, מאשים שאחרים עושים סיבובים על מעידות.. סמרטוט אנרכיסט היה, וסמרטוט אנרכיסט נותר.!
    סגור
  • 1.
    לפטר
    גר 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ על מי אתה מגונן אישה שאין לה גבולות זו לא מעידה או פליטת פה זה מה היא חושבת ועל זה צריכה ללכת הביתה מייד עכשיו
    סגור