בארץ

אמסלם מחריף את המאבק ברשות: הורה להקפיא את המכרזים

אחרי שדווח כי ינסה להדיח את מנהלת רשות החברות מתפקידה, היום נודע שאמסלם ביקש להקפיא את מכרזי כוח האדם וההתקשרויות ברשות. מנגד, ברשות טוענים כי לשר אין סמכות לבצע מהלך כזה
מערכת ice |  2
דודי אמסלם (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
אחרי שנודע כי השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, ינסה להדיח את מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, היום נודע כי הוא ביקש מנציבות שירות המדינה וממשרד האוצר להקפיא את כל מכרזי כוח האדם והליכי ההתקשרות ברשות, כך עלי פי כלכליסט.
לצד הבקשה להקפיא את ההליכים ברשות, מתברר כי השר ביקש להיפגש עם כל עובדי הרשות, ואף ביקש לפנות ברשות חדרים לטובת ראש המטה שלו, משה סוויסה, אותו הוא גם מנסה למנות למנכ"ל הרשות. 
הדבר כמובן לא עובר חלק ברשות עצמה, ושם טוענים כי השר פועל בחוסר סמכות, ושהוא יכול רק להתוות מדיניות, אך לא להורות להקפיא התקשרויות ומכרזים. כזכור, בשבוע שעבר נודע כי אמסלם מבקש להדיח את רוזנבוים מתפקידה, וכעת ייתכן והוא מאגד יחד "תיק" שיוכיח את הצורך בכך. היא מצידה מאמינה כי היועצת המשפטית לממשלה תגבה אותה במידה וניסיון כזה אכן יצא לפועל.
יותר מכך, התברר כי העימות בין השר אמסלם לרוזנבוים נובעת מאי הסמכות על תוכנית ההפרטה וההבראה של דואר ישראלף וכן בנוגע לניסיון הדחתו של יו"ר הדואר מישל ועקנין. לטענתה של רוזנבוים מדובר בהדחה לא חוקית מאחר והשר רוצה למנות מקורבים לו במקום מינויים מקצועיים. השר אמסלם אומנם הכחיש שהוא מעוניין בהדחתה של רוזנבוים אך ההערכה היא כי הוא מבין שמבחינה חוקית הדחה זו לא תעבור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יועצים משפטיים מושחתים
    צדק 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חושבים שהמדינה שייכת לאדונם אהרון ברק. בושה!
    סגור
  • 1.
    קדימה דודי, תראה להם מי אתה. (ל"ת)
    חח 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור