בארץ

ב-100 מיליון שקל: ההשקעה בהתייעלות אנרגטית נחשפת

73 פרויקטים להתייעלות אנרגטית בנכסי ממשלה מ-22 משרדי ממשלה ויחידות סמך יזכו למימון כולל של כ-100 מיליון שקל. הפרויקטים נבחרו מתוך 141 הצעות בסכום כולל של לא פחות מ-246 מיליון שקל
מערכת ice | 
עליה באנרגיה ירוקה (צילום freepik edit ice)
22 משרדי ממשלה ויחידות סמך יקבלו סכום של 100 מיליון שקל למימון 73 פרויקטים להתייעלות אנרגטית בנכסי ממשלה, כך נמסר ממשרד האוצר ומשרד האנרגיה והתשתיות בהודעה משותפת. 
המשרדים בחנו את הצעות משרד הממשלה למימון פרויקטים של התייעלות אנרגטית בנכסי הממשלה בהתאם להחלטת ממשלה 254, זאת על מנת לייעל את השימוש באנרגיה, להביא לחיסכון כספי משמעותי ולהגביר ייצור של אנרגיה מתחדשת. 

לצוות הוגשו 141 הצעות בסכום כולל של כ-246 מיליון שקל לפרויקטים של התייעלות באנרגיה בתחומי שדרוג מערכות תאורה, החלפת יחידות קירור מרכזיות ישנות בחדשות ויעילות, החלפת מזגנים מפוצלים במערכות חדשות ויעילות, התקנת מערכות לניהול אנרגיה, מערכות תרמו-סולאריות ומשאבות חום ועוד. 
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, מסר: "אנו מברכים את המשרדים שלקחו חלק בפרויקט חשוב זה, ואת היצירתיות והייחודיות ביוזמות השונות שהוצגו על ידי המשרדים. בהתאם לפרויקטים שאושרו, אנו צופים כי בתוך כ-3.5 שנים תוחזר ההשקעה בפרויקטים ומדינת ישראל תגזור את הדיבידנדים מהשקעה מושכלת זו. תכנית זו מצטרפת לשורת צעדים שמוביל אגף החשב הכללי לטובת התמודדות עם משבר האקלים והפחתת הצריכה של דלקים פוסיליים, ובכלל זה הנפקת איגרת חוב ירוקה בשווקים הבינלאומיים, מעבר צי הרכב הממשלתי לרכבים חשמליים, סיוע לעסקים בקבלת אשראי לטובת פרויקטים של אנרגיה מקיימת ועוד". 
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין: "משרד האנרגיה והתשתיות משקיע מאמצים רבים בהובלת משק אנרגיה נקי מפליטות גזי חממה והשגת יעדי הממשלה בתחום האנרגיה המתחדשת והתייעלות באנרגיה. יישום החלטת ממשלה זו מעמיד את משרדי הממשלה כחוד החנית וכמודל ליישום פרויקטים בתחום ההתייעלות באנרגיה. זהו צעד רוחבי משמעותי לאיפוס פלטות גזי החממה מהסקטור הממשלתי וחלק מיישום צעדי התכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה