בארץ

המע"מ בישראל יופחת? "צריכים פתרונות מיידים"

דוד ביטן במסר חד: "בישראל אין מע"מ דיפרנציאלי. אני אמרתי שאם לא רוצים מע"מ 8% שיביאו פתרונות חלופיים ויפחיתו את המחיר. אם לא יביאו פתרון - נעביר את זה בכנסת, על אפו ועל חמתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר"
מערכת ice | 
מזומן (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
האם המע"מ בישראל יופחת? היוזמה שמנסה לקדם חבר הכנסת דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה נתקלת בקשיים לאור עמדתו של מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, שטען בסוף השבוע האחרון כי יוזמתו של ביטן להורדת המע"מ על מזון לא תצא לפועל.
בראיון לחדשות 12 אמר בבירור ביטן: "הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, הוא לא קובע. עם כל הכבוד, רוצים הפרדת רשויות, גם לכנסת יש מה להגיד. אז הוא אומר. ב-OECD המע"מ על מזון הוא לא יותר מ-8%. בישראל אין מע"מ דיפרנציאלי. אני אמרתי שאם לא רוצים מע"מ 8% שיביאו פתרונות חלופיים ויפחיתו את המחיר. אם לא יביאו פתרון - נעביר את זה בכנסת, על אפו ועל חמתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר".

עוד הסביר: "בעליית מחיר החלב המפוקח אמרתי שיביאו 100 מיליון שקלים שיעצרו את העלייה, הזהרתי מראש שברגע שמחיר החלב המפוקח יעלה, זה אומר שהממשלה העלתה מחיר – והחברות יראו בזה הרשאה להעלות את המחיר וכל המחירים יעלו – וזה מה שקרה", אמר ביטן. "אם משרד האוצר ומשרד רה"מ לא עושים את העבודה, שיתנו לנו לעשות את העבודה הזאת".
ביטן המשיך: "הממשלה עובדת לאט מאוד בעניין יוקר המחיה. היא מביאה דברים ארוכי טווח כמו הנושא של המונופולים, שהוא חשוב, אבל זה יקרה רק בעוד 5-4 שנים. צריכים פתרונות מיידים, אנשים לא עומדים בעומס הזה של עליות המחירים, לא מסוגלים לגמור את החודש בצורה הזאת. צריך למצוא פתרונות מיידיים להפחתת המחירים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה