בארץ

עסקת המיליארדים עם גרמניה תצא לפועל? בתעשייה האווירית נערכים

לאחר חודשים רבים של דיונים ושיחות נדמה כי עסקת המיליארדים בין גרמניה והתעשייה האווירית בישראל תיחתם כבר השנה ותצא לדרך - כמה תרוויח התעשייה גם אם העסקה תיפול?
מערכת ice | 
התעשייה האווירית (צילום התעשייה האווירית)
בחודש אוקטובר האחרון דווח כי גרמניה עתידה לרכוש טילי יירוט מהתעשייה האווירית הישראלית, בתיאום מלא עם ארה"ב. זמן מה כבר עבר מאז ורק עכשיו נדמה כי העסקה הזו תגיע לכדי מיצוי מלא.
על פי כלכליסט, לאחרונה הייתה פריצת דרך במגעים לעסקה. על פי הערכות בית הנבחרים הגרמני צפוי לאשר בקרוב מקדמה של 600 מיליון אירו לתעשייה האווירית כדי שזו האחרונה תוכל להתחיל את הייצור של טילי היירוט. עסקת "חץ 3", כפי שהיא קרויה, עתידה לעלות לגרמניה כ-4 מיליארד אירו
כמו כן, אותו אישור אמריקני, ספציפית מהסית הלבן, אמור להינתן בעוד כחודשיים. חברת בואינג האמריקנית עתידה לקחת חלק בתוק קבלנית משנה והממשל ייקח חלק במימון. העסקה עצמה עתידה להיחתם רק לקראת סוף השנה, ואם היא לא תצא לפועל התעשייה האווירית תשמור את כספי המקדמה בתור פיצוי.
אפ העסקה תצא לפועל היא תהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של התעשייה הזו בישראל והפעם הראשונה מערכת יירוט תצא מהמדינה. האינטרס של הגרמנים לרכישת המערכת היא הצפייה מן הצד לכיוון המצב באוקראינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה