בארץ

טלי גוטליב חושפת: "עברתי חרם, זה פוצע את הנפש"

חברת הכנסת מהליכוד דיברה היום וועדת החינוך בכנסת, שעסקה בנושא חרם והתאבדות בקרב ילדים ונוער: "כשאתה עובר חרם לא תעזור לך תכנית, חוג ולא כלום"
מערכת ice | 
טלי גוטליב (צילום פלאש 90)
עדויות קשות נשמעו הבוקר (שלישי) בוועדת החינוך בכנסת מפני נערים שסיפרו על פוסט טראומה קשה בעקבות חרם שחוו, הורים לילדים שהתאבדו בשל בריונות ואלימות מצד חברים לספסל הלימודים וגם חברי כנסת שיתפו ימים קשים של חרם שעברו בילדותם.
ח"כ טלי גוטליב סיפרה: "עברתי חרם בבי"ס בכיתה ז' – ח' בבני ברק. כשאתה עובר חרם לא תעזור לך תכנית, חוג ולא כלום. זה פוצע את הנפש לכל החיים ואתה נותר שרוט. כשילד עובר חרם אני לא אומרת לו שזה בסדר, כי זה לא מנחם. זה צער איום ונורא. יש ילדים רעים ויש מבוגרים רעים. אני מחזקת את ההורים. יש לנו חובה לחנך את ילדינו".
ח"כ משה טור פז שיתף: "אני עברתי חרם בכיתה ו'-ז'. מי שהציל אותי בזמנו היה מחנך הכיתה יוסי. הוא ראה כתובות בגנותי ואז החליט להתערב. כל אחד צריך מבוגר שיראה אותו ברגע האמת. זה לא רק ענין של כסף. עלינו לדאוג שלא יהיה עוד ילד כזה במדינה".
ח"כ עידן רול סיפר שעשו עליו חרם בכיתה ג': "כשאמרתי לרכזת שכבה שלא אצא לטיול שנתי כי אין לי חברים, היא ויתרה לי, במקום להבין למה אני מגיע אליה כך שנה אחרי שנה. חרם תמיד היה אבל האמצעים השתכללו והאתגרים בהתאם עם רשתות חברתיות וקבוצות וואטסאפ. אין אף פינה בטוחה היום. זאת תופעה שאפשר למגר. זאת לא גזירת גורל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה