בארץ

נורמליזציה עם סעודיה? לא בקרוב: בכיר ישראלי מוריד ציפיות

בכיר ישראלי אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נמצא בערפל" בכל הנוגע למגעים בין וושינגטון וריאד
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן אאל סעוד (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)
על רקע הדיווחים על שיחות להשגת הסכם נורמליזציה בין ישראל וערב הסעודית, בכיר ישראלי הוריד היום (שלישי) ציפיות בשיחה עם רויטרס בנוגע להתקדמות בנושא ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נמצא בערפל" בכל הנוגע למגעים בין וושינגטון וריאד. 
על אף הטון היחסית פסימי, נראה כי הבכיר לא פסל באופן מוחלט את האפשרות להסכם בעתיד. 

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, השתתף בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS בשבוע שעבר ונשאל האם הוא חושב שהסכם נורמליזציה עם סעודיה אפשרי. כהן השיב: "נורמליזציה עם סעודיה אפשרית בהחלט".
בציטוט שמובא מ-ynet כהן המשיך והוסיף: "יורש העצר מוחמד בן סלמאן, בחור צעיר, אנחנו מכירים את העבר שלו ואת מה שעשה, ואנו רואים שהוא מנהיג משהו אחר, הוא לא מתעלם מארה"ב, אבל יש אלטרנטיבות.
הוא מעביר מסר שיש אלטרנטיבות, לו ולחבריו. ראינו במודיעין בעבר, לאורך כל הדרך, את המגעים שמתנהלים בין סעודיה לכל העולם. לא ראיתי את המגעים האלו כל כך פומביים בעבר - למשל עם סין".
כהן התבקש להתייחס לפרסומים זרים לפיהם, כאשר כיהן כראש המוסד, הוא נפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן: "אני לא מאשר אותם".
כהן סיכם ואמר: "יש דברים שקורים ברמה הבילטראלית שאינם בהכרח משפיעים על מדינת ישראל. נורמליזציה של סעודיה עם ישראל, ואני נשען על ידי אישי בנושא, אפשרית בהחלט.
אם המגעים יתנהלו נכון, עם ערבויות של ארה"ב, עם אמירות מסוימות לגבי הפלסטינים אבל לא בהכרח מדיניות מעשית, זה אפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה