בארץ

בצל המתיחות: שגריר ארה"ב בישראל ביקש לסיים את תפקידו

שגריר ארה"ב בישראל בשנתיים האחרונות, טום ניידס, ביקש לסיים את תפקידו ולחזור לארה"ב כבר בקיץ הקרוב. אף שהתזמון נדמה תמוהה, על פי ההערכות מדובר במניע אישי ומהרצון של ניידס לחזור לחיק משפחתו שנשארה בארה"ב
מערכת ice |  1
תומאס ריצ'רד ניידס (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הפתעה בצל המתיחות הביטחונית: מתברר כי שגריר ארה"ב בישראל בשנתיים האחרונות, טום ניידס, ביקש לסיים את תפקידו ולחזור לארה"ב כבר בקיץ הקרוב. אף שהתזמון נדמה תמוהה, על פי ההערכות מדובר במניע אישי ומהרצון של ניידס לחזור לחיק משפחתו שנשארה בארה"ב.
על פי ההערכות, ניידס הודיע על כוונתו לשר החוץ, טוני בלינקן, וליועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, בשבוע שעבר בעת ביקור בוושינגטון. היום השגריר כינס את העובדים בשגרירות וחלק עימם את החדשות.
מי שעתידה להיכנס לנעליו של ניידס, לפחות באופן זמני, היא סגניתו סטפאני האלט. עם זאת, בעת זו בוושינגטון עתידים להתחיל את הקמפיין לנשיאות לקראת הבחירות ב-2024 ולכן לא ברור אם יהיה להם את החלון הנדרש כדי למנות מחליף קבוע לניידס. האלט החלה את תפקיד רק באוגוסט האחרון לאחר ביקורו של ביידן בארץ. לפני זה היא עבדה במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן במחלקה למזרח התיכון.
במהלך עבודתו בארץ, ניידס הצליח ליצור קשר עמוק עם נתניהו, לפיד ובנט, והעזיבה שלו מגיעה מצל מתיחות רבה בין ירושלים לוושינגטון שכידוע נובעת מהרפורמה המשפטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השגריר
    סש 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בצל המתיחות השגריר האמריקאי ביקש . . . מי אמר לכותב המאמר שיש בכלל קשר בין הדברים ? מה זה שייך . הכול כדי לייצר כותרת?
    סגור