בארץ

האופוזיציה מאבדת סבלנות: זו הדרישה החדשה לבית הנשיא

בצל התארכות השיחות בבית הנשיא ולקראת אישור התקציב בממשלה, מהאופוזיציה דורשים שבית הנשיא יקצוב את המו"מ בנושא הרפורמה המשפטית בימים ספורים
מערכת ice |  1
ועדת חוקה חוק ומשפט (צילום מסך ערוץ הכנסת)
עוד לפני חג הפסח התיישבו נציגי הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא כדי לדון ברפורמה המשפטית. מאז קיבלנו בעיקר שמועות על תסכול ואי הסכמה וכעת נודע שהאופוזיציה מאבדת את הסבלנות שלה. על פי דיווח בישראל היום, נציגי האופוזיציה דורשים מבית הנשיא לקצוב את המו"מ בפרק זמן מוגדר.
מדוע? ובכן לטענת האופוזיציה הניסיון למשוך את ההידברות בבית הנשיא לכמה שיותר זמן יעזור לקואליציה להעביר את התקציב ללא מפריע. לכן, הדרישה היא לקצוב את השיחות בימים ספורים בלבד. כמו כן, האופוזיציה טוענת כי ההידברות לכאורה אצל הנשיא מסייעת בהשכחת המחאות מליבו של הציבור. מהליכוד נמסר שאכן מדובר בבקשה מוכרת, אך הם חוששים מצעד כה פזיז שעלול להביא לפיצוץ.
מהצד השני, ישנו חשש במחנה של בני גנץ כי הפסקת השיחות עקב חוסר הסכמה עלול לדחוף את הקואליציה לחוקק את הרפורמה למרות הכול וכי הכישלון הזה גם ייזקף לרעתו של גנץ שעולה לאחרונה בסקרים, ומנגד יחזק בחזרה את לפיד. לכן, נמסר מהמחנה הממלכתי שהאינטרס הוא לגרום להתמשכות השיחות כדי למנוע את החקיקה במתוכנת הראשונית שהוצעה.
מהליכוד הובהר כי הסיכוי שהחקיקה תחזור בצורתה הראשונית במקרה של הפסקת השיחות היא קלושה והדבר גם ברור לשר המשפטים לוין. מי שלא כל כך מקבל את התמונה הכללית הוא השר בן גביר שכבר הכריז על כישלון של הקואליציה בכמעט כל הגזרות שלה, ובעיקר בנושאים המשפטיים והביטחוניים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בני גנץ: שתנסה הקואליציה להעביר החוקים
    ייייייישששששש 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה מלחמת אזרחים תגרום לחורבן הבית השלישי!! ומי ינצח? ברור איראן חיזבללה וחמאס
    סגור