בארץ

קווין מקארת'י נאם בכנסת - הח"כים הערבים יצאו במחאה

יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י נאם בכנסת: "אם נישאר מאוחדים, הדמוקרטיה והחירות תמשיך לשגשג - וזו החשיבות בברית בין המדינות שלנו"
דוד זולדן | 
קווין מקארתי (צילום ויקיפדיה)
יו"ר בית הנבחרים האמריקני, קווין מקארת'י עלה לנאום לאחר נאומי הח"כים. מקארת'י עלה לדוכן המליאה וסחט מחיאות כפיים מיציע האורחים ומנציגי המשכן: "זהו כבוד להצטרף אליכם בעיר ירושלים, בירתה הנצחית של ישראל" אמר. "זהו הביקור הראשון שלי כיו"ר בית הנבחרים מחוץ לארה"ב, ואין מקום אחר שבו הייתי רוצה להיות כעת".
"אני לא זר למדינה היפה שלכם, מאז שנבחרתי לקונגרס הגעתי לישראל עשרות פעמים – והיום זה אותו דבר. אני מגיע לפה עם משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס, שכולם תומכים בישראל" המשיך בלהט: "רציתי שהעולם יראה מי היא בת בריתנו הקרובה ביותר, ולבטא את הקשר המיוחד שלנו. רציתי גם שהם ידעו שזה לא רק בגלל 75 השנים הקודמות, אלא בעיקר בגלל 75 השנים הבאות".
מקארת'י ציטט את מגילת העצמאות, ואמר כי "היום חגגנו 75 שנה לישראל, שהגיעה לפה אחרי שעברה שלל איומים. אך ישראל שרדה בגלל הנחישות שלה. למרות זאת, 75 שנה הם רק חלק מההיסטוריה היהודית, שהתחילה לפני יותר מ-3,000 שנים. ישראל היא נחושה, חזקה, ומבורכת, והיא שרדה הכל. אלוהים בירך את ישראל, והוא ימשיך לברך את בניכם".
"היום האור של ישראל זוהר יותר מאי פעם. למרות האיום התמידי של הטרור, ישראל נשארה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. הכלכלה הישראלית מדורגת כאחת הטובות ביותר בעולם" הדגיש מקארת'י. "הסיפור של ישראל הוא סיפור של הישרדות בפני מלחמה וטרור, ושל מחוייבות לחופש וחירות. זהו סיפור של אנשים שהפריחו של המדבר – וזהו סיפור של תקווה עבורי ועבור כל בני עמי, ללא הבדל בין המפלגות".
"ערכי החירות והחופש הם ערכים ששווה להילחם ולמות עבורם, וזה נכון בעיקר היום. אם נישאר מאוחדים, כוחות הדמוקרטיה והחירות ימשיכו לשגשג – וזו החשיבות בברית בין שתי המדינות שלנו. אנחנו מאוחדים באמונתנו שכולם שווים, הערכים שלנו הם הערכים שלהם. אמריקה מודה לישראל על חברותה, ואנחנו אומה טובה יותר הודות לכם. אסור לנו לשכוח את זה". חתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה