בארץ

ליברמן משתולל על החרדים בממשלה: "זייפני היהדות"

כנס המרכז ליהדות ומדינה של מכון הרטמן מייצר כותרות בסוגית השוויון בנטל הנפיצה והרגישה: "אין יותר פטורים משירות", אמר אביגדור ליברמן. גנץ על הרפורמה: "מהלך חקיקתי מכונן שנוגע בנימי נפשה של הדמוקרטיה הישראלית"
דוד זולדן |  2
אביגדור ליברמן (צילום דנה בר סימן טוב)
כנס המרכז ליהדות ומדינה של מכון הרטמן מייצר כותרות בסוגיה נפיצה ורגישה: "אסור להסכים. אין יותר פטורים משירות או תורתם אמונתם" כך אמר אביגדור ליברמן בכנס "דין תורה" של המרכז ליהדות ומדינה שנגע בסוגיית השוויון בנטל. 
ליברמן הזהיר ואמר: "הממשלה מחסלת את המפעל הציוני, חייבים להקים קואליציה ציונית ללא ש"ס ויהדות התורה, מנהיגיה הם זייפני היהדות". גנץ: "עוד לפני הסקרים קראתי לשבת ולהגיע להסכמות".
על רקע הרפורמה המשפטית והסערה שהיא מעוררת, המרכז ליהדות ומדינה קיים את הכנס השנתי במכון הרטמן בירושלים שעוסק במתחים שבין דת ומדינה בעקבות החקיקה הצפויה. בכנס נותחו ההשפעות של המהפכה המשפטית על סוגיות יהדות ומדינה והעלאתן לסדר היום הציבורי ודובר על החקיקה הדתית הצפויה אחרי המהפכה המשפטית תוך מתן דגש על ההשפעות הצפויות בסוגיות דת ומדינה. 
נשיא מכון הרטמן, הרב ד"ר דניאל הרטמן: "חלק מהמתנה של משבר הרפורמה הוא שציבור שלם, בשני הצדדים, מבין שהוא צריך לדאוג לשאלות הדמוקרטיה בחברה הישראלית ולא רק לגבולות המדינה או לאיום האיראני. האתגר שלנו הוא לוודא שזה נוטע שורשים בחברה ובשיח שלנו"
יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "יש חשיבות מיוחדת לעיסוק בנושאי יהדות ומדינה דווקא עכשיו, וזאת לנוכח נתוני ההשתמטות והדמוגרפיה, שאם לא נטפל בהם אז המדינה תקרוס כלכלית וחברתית, ולא תישאר ציוניות. החזון של גפני, שחצי ילמדו בישיבות וחצי ישרתו בצה"ל פוגע בביטחון הלאומי. אנחנו כחברה הגענו למצב שאסור להסכים: אין יותר פטורים או תורתם אמונתם. כל חרדי, ערבי, דרוזי או צ'רקסי חייב להתגייס".
 
עוד אמר ליברמן: "הקואליציה היום היא לא ימין אלא משיחית. הגענו למצב שלרוב המפלגות החרדיות יש זכות וטו בכל קואליציה ולכן הם מצליחים בצורה כוחנית להשיג תקציבים עודפים. הגדלת תקציבי הישיבות, הקצבאות והעדר צורך ללמוד ליבה אלו תמריצים שלילים ליציאה לעבודה. מדינת ישראל באופן אבסורדי מממנת רוב אנטי ציוני במדינה ציונית. הממשלה מחסלת את המפעל הציוני. כדי לשנות את המצב אנחנו חייבים להקים קואליציה ציונית ללא ש"ס ויהדות התורה". 
ליברמן הזהיר כי: "מי שבעד חוקה ושיוון בנטל ובמקביל מתכנן להקים קואליציה עם העסקנים החרדים משלה את עצמו. אני מכיר את האמירה שאי אפשר להכריח ללמוד ליבה או להתגייס ואני מסכים עם זה אבל אנחנו לא חייבים לממן אותם. המדינה לא צריכה לתמוך באנשים ומוסדות שפועלים בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל. מי שלא מקבל על עצמו את מרות המדינה חייב להבין שיהיה לזה מחיר. האוכולסיה החרדית נמצאת בשבי. הם נלקחו כבני ערובה בידי עסקנים חרדים שמחזיקים אותם בכוח בעוני ובלי השכלה, תלויים בגמ"חים ובקצבאות – ואז בבחירות דורשים מהם לפרוע את החוב. במשך כל ההיסטוריה היהודית המנהיגים היו בעלי מקצועות ולוחמים, ולא רק למדו תורה. מנהיגי ש"ס ויהדות התורה הם זייפני היהדות".
יו"ר המחנה הציוני ח"כ בני גנץ טען כי: "מהלך חקיקתי מכונן שנוגע בנימי נפשה של הדמוקרטיה הישראלית, בשמירה על זכויות הפרט, ובאיזונים העדינים בין שלוש הרשויות – הוא מהלך משנה מציאות, שצריך לעמוד במבחן המציאות, ובכדי שיעמוד במבחן הזה הוא חייב להיעשות בהסכמות רחבות. 
בכנס השתתפו בין השאר: שופט העליון בדימוס ניל הנדל, יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ דן אילוז (הליכוד), פרופ' אביעד הכהן נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, פרופ' רות הלפרין-קדרי מאונ' בר-אילן, הרב ד"ר דניאל הרטמן נשיא מכון הרטמן, פרופ' שחר ליפשיץ מאונ' בר-אילן, פרופ' גדעון ספיר מאונ' בר-אילן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה לגיטימי שפוליטיקאים מהאופוזיציה תוקפים את הקואליציה
    קשקש 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר ליברמן היקר היית ליכוד ואתה מתנחל איך הפכת לשמאל קיצוני ? מזל שתפסת נישה שיש לה בוחרים .זה שאתה כועס על החרדים וגם רוב האוכלוסייה זה מוצדק ב-90% כי גם להם יש תרומה למדינה ואלה ה-10% הנותרים הם הכי חשובים ולא קשורים לתפילות שלהם .ועוד דבר מר ליברמן זה שקשרת את גורלך עם השמאל לא יביא אותך לשלטון ועל תאמין בסקרים כי עוד 4 שנים הכול יתהפך כי העם ברובו ימני.
    סגור
  • 1.
    ליברמן יש עוד מריצות .. מריצותרחבות.
    אור 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה לכם ליברמן משר האוצר ליפול מהמריצה. חושב שהחרדים יעניקו לו במרכאות כפולות עוד מנדטים. נפול תיפול מהמריצה. אל תרוץ..
    סגור