בארץ

למרות איומי החרדים: האם הממשלה תדחה את חוק הגיוס?

המפלגות החרדיות איימו כי אם חוק הגיוס לא יועבר לפני התקציב, שלממשלה יש עד ה-23.5 להעביר, הממשלה תיפול
מערכת ice |  1
לשכת גיוס (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
לצד הנושאים "החדשים" על הפרק, בהם הרפורמה המשפטית וחוק האזוק האלקטרוני, למושב הקיץ של הכנסת יגיע שוב חוק ההסדרים שיכלול הצעה העוסקת בנושא עתיק ימים - חוק הגיוס, במסגרתו גיל הפטור אמור לרדת לטווח של 21-23, חודשי השירות הבסיסיים יעמדו על כ-32 חודשים, אך אלו שיישארו יותר - יקבלו יותר כסף.

עכשיו מסתמן כי הממשלה תדחה את חקיקת חוק הגיוס למרות האולטימטום של המפלגות החרדיות להעברתו לפני ההצבעה על התקציב, כך דווח יהודה שלזינגר בישראל היום. על פי הדיווח, מזכיר מועצת גדולי התורה, הרב יעקב ולצר, נפגש עם בכירים חרדים - ביניהם האדמו"ר מויז'ניץ', האדמו"ר מבויאן והאדמו"ר מגור - על מנת לשכנע אותם כי עכשיו הוא לא המועד המתאים להעברת החוק. 
למרות התעקשות המפלגות החרדיות שאי העברת החוק תפיל את הממשלה, דווח כי האולטימטום בוטל לבינתיים. העברתו של חוק הגיוס, שתזכירו עוד לא הוגש, ידרוש שעות רבות של דיונים בוועדות הכנסת, בזמן שלממשלה יש עד ה-23.5 להעביר את התקציב, אחרת הכנסת תפוזר אוטומטית. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלי נשים, בלי חיילים. בכל הכוח.
    המלך עופר המשיח 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קואליציה שממנה 24 מנכ"לים למשרדי הממשלה בלי נשים(!). זו הקואליציה שתמנה גם שופטים בלי נשים, שתעשה הפגנות בלי לתת לנשים לדבר (אלא אם הן "משפיעניות רשת"), והיד עוד נטויה. לוין טוען שהם יגנו על נשים מאנסים -- כאשר הם מצביעים נגד(!) חוק הגנה על נשים. זה מעשה לעג לרש בפומבי. לא רפורמה. פיגוע הדרה. קואליציה שרצתה חוק רודנות 51% רגעי (כשהציעו לרוטמן בוועדה פשרה ורוב של 67 הוא ענה "אז אני מציע 20"). שכרון כוח ושחיתות שלטונית שכל שר עתידי יוכל להעביר איזה חוק שיתחשק לו. קואליציה שמקצצת בכל המשרדים בשביל להקים חולצות שחורות תחת שלטונו של שר. היום זה בניטו בן גביר, מחר זה ליברמן, ליצמן, דרעי או מרב מיכאלי. ובינתיים פרופגנדה. רוטמן נואם שבית המשפט הפריע לגרש מסתננים (כי הממשלה ניסתה להעביר חוק שמאפשר לכלוא אנשים ללא משפט למשך 3 שנים ובג"צ ביקש להפחית ל-12 חודשים). נ.ב חלק גדול מהמפגינים לטובת "רפורמה" חושבים שהכוונה לתיקון ושיפור ורוצים שזה ייעשה בהסכמה רחבה. רובם לא מודעים לעובדות המצויינות לעיל.
    סגור