בארץ

מירי רגב תזכה להתנצלות? האיום בתביעה סופג מכה קשה

אחרי המתקפה הקשה של ד"ר רפי קישון על מארגני טקס יום העצמאות בהר הרצל, שכלל גם ספק איום בתביעה, סביב אי מתן הקרדיט לאביו, אפרים קישון על השימוש ביצירותיו, 'השוטר אזולאי' ו'סלאח שבתי', מסתבר שכן ניתן קרדיט, אולי קטן, שולי, חלקי ולא מספק, אך בכל זאת קרדיט
מערכת ice |  4
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, שיר טורם)
אחרי המתקפה החריפה של ד"ר רפי קישון, בנו של התסריטאי, הסופר, העיתונאי ובמאי הקולנוע אפרים קישון ז"ל, על מארגני טקס יום העצמאות בהר הרצל סביב אי מתן הקרדיט לאביו על השימוש והאזכורים מיצירותיו, 'סלאח שבתי' ו'השוטר אזולאי', הגזרה מתחממת לאחר שמתברר כי כן ניתן קרדיט, אומנם קטן, חלקי, ואולי לא מספק, אך אכן ניתן קרדיט לקישון על השימוש בשיר 'אח יא רב' מהסרט סלאח שבתי אותו ביים, בעוד על 'בלדה לשוטר', מהסרט 'השוטר אזולאי', לא נכתב קרדיט על חלקו של קישון בסרט, מאחר ומדובר בגרסה של השיר מתיאטרון הבימה, אותה ביים מיכה לבינסון.

קרדיט המריבה (צילום מסך)
כזכור, בעוד רבים צפו בהנאה בשידורי הטלוויזיה ביום שלישי בערב מטקס יום העצמאות מהר הרצל והתרגשו מהמופע המרשים וכמו כן, גם מנאומי משיאי המשואות השונים, היה גם מי שצפה במתרחש על המסך והתעצבן מאוד, אחד כזה הוא ד"ר רפי קישון, בנו של התסריטאי, הסופר, העיתונאי, במאי הקולנוע ומהדמויות המרכזיות בתרבות הישראלית מאז קום המדינה, אפרים קישון ז"ל. 
ד"ר רפי קישון העלה ציוץ לוחמני במיוחד לטוויטר בעת שידור הטקס וכתב כך: "מסכן אבא שלי - אפרים קישון - הוא בטח מתהפך עכשיו בקברו… כשהוא רואה את טקס המשואות - שבו 2 שירים מהסרטים שלו: סאלח שבתי, והשוטר אזולאי - שהביאו לישראל 2 מועמדויות לאוסקר ו-3 פרסי גלובוס הזהב!!, ועוד פרסים רבים אחרים - אבל המנוולים שארגנו את הטקס אפילו לא טרחו להזכיר את שמו!".
"כל צלם שמצלם סתם איזה עץ ברחוב - אם אתה מעז לפרסם את הצילום הסתמי הזה, באיזה פוסט נידח, בלי לתת לו קרדיט - אתה צפוי לשלם לו פיצוי של 40,000 שקל… אני רוצה להדגיש שבפוסט הזה שלי - אין כל כוונה לביקורת פוליטית אלה ביקורת על חוסר רגישות תקשורתית חברתית שהייתה מאז ומעולם".
 
"אני פשוט משקף את התסכול של אבי, אשר תמיד התלונן באוזני שתמיד משבחים את סרטיו בלי לתת לו את הקרדיט המיוחל. מצליחים לשבח את סרטיו והשגיהם הפנונמנלים - בלי… להזכיר את שמו המפורש… אני הייתי מאוד שמח אם היו אומרים וכותבים היום: שירים אלה מתוך סרטיו הנהדרים, הפנומנלים, האייקונים והמיתולוגיים, נושאי הפרסים הבין לאומיים - של גדול ההומוריסטנים הישראלים, בארץ ובעולם - הלא הוא אפרים קישון. אבל הייתי מסתפק גם ב: מתוך סרטיו של אפרים קישון…".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קישון צודק. יש זכות מוסרית ביצירה.
    דן4 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ומי שמשתמש בה צריך לתת קרדיט כיאות. לא נתת? שלם.
    סגור
  • 3.
    התפוח
    מרק 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא נפל רחוק. אין בכלל עוררין שאפרים קישון הוא גדול הסטיריקנים הישראליים ויצר יצירות שעוד מאה שנה יזכרו. מצד שני הוא לא היה אדם הכי מאוזן ובנו כנראה הולך בעקבותיו.
    סגור
  • 2.
    יש טישו בשירותים, שינגב את החוטם (ל"ת)
    ניר 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    התפוח נפל רחוק מהעץ (ל"ת)
    אפריים המאחד 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור