בארץ

סיבה לדאגה? מלאי הנשק לשעת חירום של צה"ל אוזל - וזו הסיבה

ארה"ב מעבירה חלק נכבד ממלאי התחמושת שהיא מחזיקה בישראל לאוקראינה – ומחסני החירום בארץ מתרוקנים. הנזק אמור לשמש גם עתודה לשעת חירום במקרה של מלחמה כוללת, מה שמעלה דאגה בצה"ל
מערכת ice |  2
חיילי צהל מתכנסים (צילום נועם רבקין פנטון פלאש 90)
מחסני נשק ותחמושת של צבא ארצות הברית בישראל הולכים ומתרוקנים עקב המלחמה באוקראינה – ומה שאמור להיות עתודה לשעת חירום לישראל עשוי להיות לא זמין לצה"ל בעת מלחמה כוללת.
"ישראל היום" חשף כי לאחר שחלק מהתחמושת שנשמרה בארץ במשך שנים הועברה לסיוע לאוקראינה בקרבות נגד הפולש הרוסי, אין באופק סימן שהמלאי יחודש. אמנם מדובר בנשק השייך לארה"ב, אך בין המדינות יש הבנה שקטה שבמקרה של שעת חירום, כמו מתקפה כוללת על ישראל מכמה חזיתות, ישראל תוכל להסתייע במלאי האמריקני.

הוצאת התחמושת מישראל, שהחלה כבר בינואר השנה, נמשכה עד לשבועות האחרונים בשל התמשכות המלחמה באוקראינה. ברקע הוצאת הנשק עומד גם המשבר ביחסים בין וושינגטון לירושלים, והכרזתו של הנשיא ביידן שלא יזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן. על פי הערכות משנה ארה"ב את העדיפויות שלה בזירה הבינלאומית, מהמזרח התיכון אל עבר סין ואוקראינה. בשלב זה לא ידוע מתי יחודש המלאי בארץ, שכן הדבר תלוי בקצב ייצור התחמושת בארה"ב.
בישראל מודאגים בעיקר מתרחיש שבו נותקף בעת ובעונה אחת על ידי מספר אויבים מבית ומחוץ, בהכוונת איראן, וקרבות מקבילים מול חיזבאללה וסוריה בצפון ומול חמאס בעזה וביו"ש.
 
בדובר צה"ל אישרו את המידע על מחסני הנשק, ומסרו לשאלת "ישראל היום" כי "ציוד אמריקני שאוחסן בישראל הועבר לצבא ארה"ב, לבקשתם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשק
    אסף 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב מאוד שיקחו אתם גם את הטייסים הנבילות הסרבנים עם כל השמאל הפשיסטי ואנחנו כבר נעשה שלטם אמיתי עם הערבים
    סגור
  • 1.
    חיזבאללה מאוד מרוצה מהכתבה. (ל"ת)
    מיכה 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור