בארץ

אבי מעוז זועם על עברית רב-מגדרית: "ביזוי לשון הקודש"

"הגיע לידי תצלום של שלט בכניסה ליום עיון של אגף בכיר תכנון ופיתוח במשרדך, שנערך שבוע שעבר ב'מפעם', במועצה האזורית עמק יזרעאל ובו כיתוב משובש של מה שמכונה 'עברית רב-מגדרית'. מדובר באותיות שהומצאו ע"י אישה, שטוענת שלשון הקודש היא פטריארכלית ומדכאת נשים", כתב הח"כ בשאילתה לשר הפנים
מערכת ice |  3
יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
חבר הכנסת אבי מעוז, הוא לא חובב גדול של שוויון מגדרי. עד כדי כך הוא לא מחבב את העניין הזה, שאת זמנו כנבחר הציבור הוא מבזבז על שלטים שנכתבו בלשון רב-מגדרית. ממש כך, כאילו מדובר באיזה פקח ולא חבר כנסת. מעוז ראה את השלט הבא, בכניסה ליום עיון של משרד הפנים וזה הרתיח את דמו:
השלט עד כדי כך הכעיס את מעוז, שהוא הגיש שאילתה רשמית לשר הפנים, משה ארבל, תחת הכותרת "שיבוש חמור של לשון הקודש ביום עיון של משרד הפנים". כך נכתב בשאילתה עצמה: "הגיע לידי תצלום של שלט בכניסה ליום עיון של אגף בכיר תכנון ופיתוח במשרדך, שנערך שבוע שעבר ב'מפעם', במועצה האזורית עמק יזרעאל ובו כיתוב משובש של מה שמכונה 'עברית רב-מגדרית'. מדובר באותיות שהומצאו ע"י אישה, שטוענת שלשון הקודש היא פטריארכלית ומדכאת נשים.
מלבד העובדה, שאותיות אלו אינן בשפה העברית וממילא אינן חלק מהשפה שהשימוש בה ע"י רשויות המדינה מעוגן בחוק, מדובר בביזוי לשון הקודש ובכניעה לתפיסה רדיקלית, שעל פיה הגברים והנשים נמצאים במאבק של מדכאים ומדוכאים".

ובנוגע למטרת השאילתה, אלו השאלות שחבר הכנסת הפנה לשר הפנים: "1. מי אישר הצבת שלט זה עם האותיות המשובשות? 2. מה בכוונתך לעשות כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד?". זה מה שחבר כנסת בישראל מתעסק בו. "לא נגענו" מה שנקרא.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלה פמיניסטיות שמפחדות מגברים
    צודק 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולני
    סגור
  • 2.
    העברית בעיני אינה לשון הקודש ועדיין...
    טרובדור 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא מעריך את המעוז הפטריארכלי הנושן הזה מדכא הנשים, האמנים, המדענים וכל האנשים המיוחדים החושבים באמת. ועדיין כמשורר ניאו-קלאסי שכותב גם שירים ליריים וגם מגה-פואמות ארוכות ביותר, לא סובל שנוגעים בשפה שלנו באמצעים מפוקפקים. כי גם אם העברית מלאה מלים ערביות (כמו מרכז), פרסיות (כמו ורד) יווניות (כמו איצטדיון) כל השפות כמעט הן כאלה. לנזיר מתבודד אנגלית עתיקה יכולה להיות לשון קודש, או סנסקריט למאמין הודי, או יוונית בתקופת האלים המרובים. כל עם מספר אגדות על עצמו שהוא הנבחר שבעמים. ובכל זאת, אני כותב שירים יותר מחמישים שנה. עזבו אותי עם השפה המגדרית המוזרה הזאת ועם הצנזורה הפוליטיקלי קורקטית והתקינה פוליטית וכל האוטוסוגסטיה של חצי הכוס המלאה והחיוך הנצחי וההצהרות החלולות כמה החיים יפים. הניחו לאנשי המלים להמשיך וליצור בלי צנזורה צרת אופק. הסופרים, המשוררים והמחזאים. שחררו...
    סגור
  • 1.
    מעוז נופל
    סש 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שאלה , אלוהים זכר או נקבה .? באיזו שפה דיבר אלוהים עם אדם ובאיזו עם הנחש? כיצד ברא את כול החי למינהו ואת התנינים הגדולים? רוצה שאלות נוספות ? יש המון . תשובות. ..
    סגור