בארץ

מכה לנתניהו: יחזיר מאות אלפי דולרים בעקבות פסיקת בג"ץ

לאחר שהרכב שופטים בבג"ץ בראשות יושבת הראש חיות חייב את נתניהו להחזיר 270,000 דולר לעיזבון של בן דודו, גורמים בלשכתו טוענים כי: "רה"מ מתכוון לקיים את פסק הדין"
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רה"מ נתניהו מתכוון להחזיר 270,000 דולר לעיזבון של בן דודו נתן מיליקובסקי. כזכור, לפני חצי שנה בג"ץ קבע כי על נתניהו להחזיר את הכסף עד יום חמישי הקרוב. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות כתבה בפסק הדין: "לאחר שבחנתי את ההיבטים השונים הנוגעים למתן המענק ממילקובסקי אני סבורה כי אלה מלמדים שהיותו של ח"כ נתניהו עובד ציבור היוותה הטעם הדומיננטי לנתינתו".
על פי פרסום בכלכליסט מלשכתו נמסר היום כי "רה"מ מתכוון לקיים את פסק הדין". כזכור, ח"כ עמית הלוי מהליכוד הגיש את הצעת החוק המכונה "חוק המתנות". החוק נועד להכשיר קבלת מתנות ותרומות לכיסוי הוצאות רפואיות ומשפטיות של נבחר ציבור ובן משפחתו.
גורמים רבים סבורים כי החוק נועד לאפשר את העברת הכסף ממילקובסקי וגם להעביר את 4 מיליון השקלים שגויסו עבור רה"מ נתניהו בשנה שעברה. החוק אמור היה להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית עד סוף מרץ 2023 אך נדחה להמשך עקב הלחץ הציבורי והביקורת הציבורית הרבה.
עו"ד עומר מקייס, מנכ"ל התנועה לטוהר המידות אמר: "עצם האפשרות לפיה ראש הממשלה ימנע מקיום פסק הדין של בג"ץ שניתן בעתירת התנועה לטוהר המידות - במיוחד לאחר שקיבל ארכה חריגה - מטרידה ביותר. על בסיס ניסיון הקודם, אנו נמתין לכך שראש הממשלה יעביר את הכסף בפועל, כולל אישור למבקר המדינה, במסגרת הזמן שנקבעה לו בפסק הדין."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עד מתי
    ציון 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל מה שקורה במדינה בגץ מתערב.אבל רק נגד מי שאינו שמאל בדעותיו עד מתי זה ימשך
    סגור
  • 3.
    איך הוא אמור להתגונן מהתיקים של רוצחיו ?
    ילדי עמיגור 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי יכול להרשות לעצמו לתבוע ולתחזק עורכי דין , איך נתניהו יכול לטפל בתיקים התפורים ? 15 שנה נתניהו חותף רצח אופי וחולבים עליו ריטינג
    סגור
  • 2.
    היה ונישאר מושחת. (ל"ת)
    אילן 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    שמחזיק לא שלו
    ציון 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הרעש שמחזיק המליונר החזיר
    סגור