בארץ

כשבינה מלאכותית פוגשת את השואה: זה הפיתוח החדשני והמרגש

מיזם חדש וחסר תקדים של צוערי קורס מודיעין יצר כלי בינה מלאכותית שיאפשר, בעידוד הכנסת שפנתה למשרד החינוך, לתלמידים ללמוד בצורה אינטראקטיבית על סיפור הגבורה וההישרדות של שורדת השואה טובה פדר. כך זה יראה
מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
יום השואה מתקרב וכמדי שנה אנחנו נחשפים למסורות יפות ומרגשות, לצד יוזמות חדשות ומיוחדות. השנה מדובר ביוזמה חסרת תקדים של צוערי קורס קצינים מודיעין בצה"ל, עמותת 'חסדי נעמי' ושל הכנסת, שבמסגרת האקתון יצרו כלי מודרני שיאפשר לתלמידים ללמוד ולזכור את אירועי הגבורה מהשואה.
במסגרת פיתוח חדשני של הצוערים, סיפורה של שורדת השואה טובה פדר מונצח דרך בינה מלאכותית. בקרוב יוכלו תלמידים ברחבי הארץ, בעזרת משרד החינוך, ללמוד בצורה אינטראקטיבית על סיפור הגבורה של טובה. לצד זאת, פדר תחשוף את סיפורה באירוע "זיכרון בסלון" במשכן הכנסת יומיים לפני יום השואה, לאוזניהם של חברי כנסת ובני נוער.
טרם החשיפה, טובה, בת למשפחת חסידות גור, חלקה מעט מסיפורה ואמרה שהצליחה לברוח עם אחיה הקטן כי התחזו לילדים של קצין גרמני שמת: "נסענו בקרון של הקצונה הגרמנית, כיוון שמי שלקחה אותנו הייתה כביכול אלמנה של קצין גרמני ואנחנו כביכול ילדיה. באחת התחנות עלתה קבוצה גדולה של קצינים כשבראשה לא אחר מאשר רב המרצחים אדולף אייכמן. לא ידעתי את זה, לא הבנתי מי הוא בכלל. פחדתי. שכבתי יחד עם אחותי כשראשי לקיר. כאשר הם נכנסו האימא אמרה להם שהילדות מאד עייפות והן צריכות לישון: אייכמן ליטף את פני כשחשב שאני יתומה גרמנייה".
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה, מסר: "בפעם הראשונה אי פעם נבקש מתלמידות ותלמידי ישראל להשתמש בנייד בזמן הלימודים כדי ל'התכתב' עם טובה וללמוד את סיפור חייה ברוח התקופה ובדרך חווייתית. באופן זה הם לא רק ילמדו, אלא גם ייקחו חלק פעיל בשימור זיכרון השואה וסיפורי הגבורה. שיתופי פעולה פורצי דרך וחדשניים כמו זה של הכנסת, עמותת 'חסדי נעמי', צה״ל ומשרד החינוך היא הדרך בה ננצח את כל מי שמבקש להכחיש את זוועות השואה ונקיים את החובה המוסרית לזכור ולעולם לא לשכוח״.

טובה פדר. באדיבות המשפחה
יו"ר עמותת 'חסדי נעמי' הרב יוסף כהן: "'חסדי נעמי' תומכת ביותר מ-100 אלף ישראלים באמצעות צי לוגיסטי שמשנע מזון וציוד חירום ל-45 נקודות חלוקה בישראל, בהם אלפי ניצולי שואה. בשנים האחרונות כשאנחנו מגיעים לניצולים הם מספרים לנו על החשש שיישכחו את ההיסטוריה ואנחנו משתדלים לעשות כל שניתן כדי להבטיח שזיכרונות השורדים, יישרדו גם הם. אנו מודים לצוערי 8200 על פיתוח צ'אט GPT של זיכרונות השואה הראשון בעולם, למערך ההדרכה בצה"ל, לכנסת, למשרד החינוך ולכל השותפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה