בארץ

הסופה מאחור, אך הנזקים כאן כדי להישאר: מה המחיר שנשלם?

הסופה עצמה נמצאת כבר בעיקרה מאחור, אך הנזקים יישארו עמנו לפחות לתקופה הקרובה. רק ביום ראשון נדע בכמה מוערך הנזק לכבישי ישראל, אך נשאלת השאלה - האם בכלל ניתן לבצע שיקום באזור?
מערכת ice | 
נזקים גדולים לגידולים החקלאיים (צילום פלאש 90/ ענת חרמוני, shutterstock)
ימי הסופה והשיטפונות כבר נמצאים יחסית מאחורינו ובסופ"ש צפויה הירגעות משמעותית ואפילו התחממות. למרות זאת, הנזקים כבר כאן ובעת זו עדיין לא ניתן להעריך את מחיר הנזק ובעיקר - האם בכלל אפשר לתקן אותו ולהשתקם?
בימים האחרונים המדינה חוותה אסון נוראי לאור מותם טרם עת של מעיין וסהר עשור בשיטפונות. לצד זאת נחשף ברשתות ובתקשורת היקף הנזק לכבישי ישראל, כשכביש אחר כביש קרסו לאיטם והוצפו לגמרי עד שכבר אי אפשר היה לדעת שהם היו שם. הנזק הגדול ביותר נעשה באזור כביש 40 - מקום האסון. נזקים נוספים התרחשו לאורך כביש 90.
ראש המועצה האזורית רמת נגב התראיין למאקו ואמר כי בעת זו עוד אין תמונה רחבה של הנזק לכבישים מבחינה כלכלית, אך מוערך כי הנזק בכביש 40 מוערך במאות אלפי שקלים. הנזק בכביש 90 - מיליוני שקלים. לפי חברת נתיבי ישראל ההערכה הסופית בנוגע לנזק תתעדכן בראשון עם חלוף הסופה באופן רשמי. העבודות יחלו מעט אחרי זה ויארכו כשבוע וחצי.
לצד זאת, באזורי התיירות קוראים לציבור לא לסטות מהשבילים המסומנים ומסבירים כי כלי רכב שנוסעים על אדמה כזו שאינה יציבה עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לקרקע וגם לנוסעי הרכב עצמם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה