בארץ

המצב הביטחוני משפיע על הנפש: עלייה של 100% בפניות לסיוע

בעקבות ההסלמה בדרום ובצפון, עמותת נט"ל מדווחת שחלה עלייה ניכרת בהיקף האזרחים שפונים לקו הסיוע של העמותה. לצד זאת, מסתמן כי מרבית הפונות הן נשים וכי ישנם הורים רבים המחפשים דרכים להרגיע את הילדים בצל המצב הקשוח
מערכת ice | 
שיגור טילים מעזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים חטיב)
לאור המצב הביטחוני המתוח, עמותת נט"ל (נפגעי טראומה לאומית) מפרסמת את הנתונים מהשבוע האחרון ומציגה עלייה של 100% בפניות לקו הסיוע שלה. לדברי העמותה, בקו הסיוע התקבלו שיחות רבות מאזרחים שביקשו סיוע עקב מצוקה ולחץ נפשי. כאמור עלייה ניכרת החלה מרגע שהחל ירי טילים לעבר הצפון בחג הפסח.
כמו כן, העמותה מדווחת כי 55% מהפונים לקו הן נשים, מחצית מהפניות קשורות לתחום האיבה והטרור והמחצית השנייה קשורה בטילים ובצב הביטחוני ככלל – כל אלו ביחס לשבוע הקודם.
מנכ"לית העמותה, אפרת שפורט, מעידה כי בעת שגרה רוב הפניות מגיעות מחיילים משוחררים שחווים פוסט טראומה. כעת, לא רק שאזרחים פונים בעקבות המצב הביטחוני, אלא גם הורים רבים מבקשים עצות שיסייעו להם להרגיע את הילדים.
המנכ"לית אפרת שפרוט, הוסיפה: "הפיגועים ביום שישי באפרת ובתל אביב, ורצף אירועי הטרור בחודשים האחרונים, עולים בשיחות רבות המתקבלות בקו הסיוע מאזרחים המעידים על תחושת לחץ חרדה שהם חשים, ועל הקושי לחזור לשגרה היום-יומית ואף לצאת מהבית. במהלך החג קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר לטובת אזרחים הזקוקים לתמיכה וסיוע נפשי על רקע האירועים הביטחוניים. עצם העובדה שיש מישהו מהצד השני של הקו שמקשיב ומרגיע אותם מסייעת להם ברגעי החרדה אותם הם חווים".
קו הסיוע של נט"ל מעניק סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה – 1800-363-363.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה