בארץ

איגוד העו"סים מזהיר: "הקיצוץ יביא לפיצוץ בשירותים החברתיים"

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, מתריעה: "הקיצוץ הרוחבי שאישרה היום הממשלה עלול להביא לפיצוץ בשירותים החברתיים הקורסים, ולפגיעה ביותר ממיליון בני אדם המקבלים שירותי רווחה"
מערכת ice |  1
הפגנת העובדים הסוציאליים (צילום פלאש90)
יו״ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו״ס ענבל חרמוני, זעמה היום על הקיצוץ בתקציב הרווחה שביצעה הממשלה לצורך הקמת המשמר הלאומי של השר איתמר בן גביר, והזהירה: "אל תרימו יד על הרווחה".
לדברי חרמוני, "תוכנית הקיצוץ הרוחבי שמובילה הממשלה תביא לפיצוץ בשירותים החברתיים הקורסים. פגיעה ביותר ממיליון בני אדם המקבלים שירותי רווחה, סגירת מסגרות רווחה שמהווה מענה אחרון לילדים ונוער בסיכון, קריסת מסגרות חירום לנשים נפגעות אלימות, סגירת מועדונים חברתיים ובתים חמים לקשישים עניים. פגיעה בעשרות אלפי משפחות שהתדרדרו לעוני".

"מערכת הרווחה בישראל מוכה, חבולה ומיובשת", הוסיפה חרמוני, "וגם את המעט שנותר בה, בכדי להישאר עם הראש מעל המים ולהעניק שירות לכל מי שזקוקים לכך, רוצים כעת לקצץ. אל תרימו יד על הרווחה. אנחנו דורשות 0% קיצוץ!".
היום הוחלט בישיבת הממשלה על קיצוץ רוחבי של 1.5% מהתקציב, בנוסף לקיצוץ רוחבי של 3% שכבר אושר בעת גיבוש תקציב המדינה לשנתיים הבאות. הקיצוץ יסתכם בכ-300 מיליון שקל ממשרד הביטחון, ועוד עשרות מיליוני שקלים מתקציבי משרדי החינוך, הבריאות והרווחה. חלק מחברי הממשלה הביעו התנגדות לקיצוץ, אך הצביעו בעד.
יו"ר ארגון רופאי המדינה ד''ר זאב פלדמן, הביע גם הוא התנגדות לקיצוצים: "מערכת הבריאות הציבורית שלנו נמצאת בגירעון עמוק של מיליארדים, אזרחים ממתינים לתורים חודשים ארוכים, הצוותים הרפואיים עובדים בעומסים בלתי נסבלים, ואנו בעיצומו של משבר עצום: המחסור ברופאות ורופאים. הקיצוץ הרוחבי אסור שיכלול את תקציב הבריאות כי כל קיצוץ ולו הקטן ביותר, הוא פגיעה קשה בבריאותם של אזרחי ישראל ועשוי לעלות בחיי אדם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לסגור את הרווחה
    אוטיסט 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הן עושות שואה לחסרי ישעמוכרות אותם למתעללות שהן ירשו אותם. קידום נשים. נבלות
    סגור