בארץ

אגודת העיתונאים קוראת: "להפיק לקחים ולהטיל ספק"

זיכויו היום (חמישי) של רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה ז"ל עורר הדים רבים. באגודת העיתונאים ירושלים פרסמו הודעה לעיתונאים בעקבות כך וקראו: "להפיק לקחים ביחס לחשיבותם של חזקת החפות והטלת הספק"
מערכת ice | 
רומן זדורוב (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
הבוקר (חמישי) אחד המשפטים הדרמטיים בתולדות מדינת ישראל הגיע לסיומו כאשר 16 שנה אחרי רצח תאיר ראדה ז"ל, המשפט בעניינה הוכרע באופן סופי כאשר רומן זדורוב, שהואשם ברצח וישב מזה 16 שנה בכלא, זוכה מחמת הספק.
באגודת העיתונאים ירושלים פרסמו הודעה לעיתונאים בעקבות הזיכוי וכך רשמו: "זיכויו המהדהד של רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה, אחרי שכבר ריצה 15 שנות מאסר הוא שיעור שעל כולנו ללמוד. הוצאת הודאת השווא והליקויים בחקירה, השאלה המנקרת סביב התנהלות משפטו שבסיומו נשלח לרצות עונש מאסר ממושך על לא עוול בכפו".

במכתב נקראו העיתונאים "להפיק מכך לקחים ביחס לחשיבותם של חזקת החפות והטלת הספק, לא כמליצה או אותיות מתות – אלא כנורמה מחייבת. זה מה שעשו מנהל מחלקת התעודה ברשות השידור, איתי לנדסברג נבו והבמאים מיכאל קפרא ודורון בלדינגר ב"מבט שני" בערוץ הראשון בסרט "מי רצח את תאיר ראדה?" שהניח את הספק כבר אחרי המשפט הראשון. כך עשו גם יותם גנדלמן וארי פינס בסדרה "צל של אמת" ששודרה בערוץ 8 בשנת 2016".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה