בארץ

"סכנה ממשית לשלום הציבור": חברת הכנסת בפנייה חריגה לשר הביטחון

לאחר ששני עיתונאים הותקפו אמש בעת סיקור ההפגנות ברחבי הארץ, חברת הכנסת מירב כהן פנתה לשר הביטחון בבקשה להכריז על ארגוני להב"ה ולה פמיליה בתור ארגוני טרור ועל כן כלא חוקיים
מערכת ice | 
לה פמיליה הערב בהפגנה (צילום צילום מסך, טוויטר)
אמש דווח כי לפחות שני עיתונאים, מטעמם של ערוץ 11 וערוץ 13, נפצעו במהלך סיקור ההפגנות ואף נדרשו לקבל טיפול רפואי בבית החולים. לאור המצב האלים, חבר הכנסת מירב כהן מודיעה היום (ג') שפנתה לשר הביטחון (שמעמדו שלו לא כל כך ברור בעת זו) בבקשה להכריז על ארגוני לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור.
בציוץ שכלל את ההצעה שהונחה על שולחנו של גלנט כתבה כהן: "אתמול בערב היינו עדים לאלימות רבה מצד אנשי הארגונים האלה. בעבר, גורמים ביטחוניים שקלו זאת, ואירועי אמש מוכיחים שזה הצעד הנכון. כל יום שהארגונים האלה פועלים באופן חופשי, מדובר בסכנה ממשית לשלום הציבור".
במכתב שצירפה כתבה: ""קבוצות של צעירים, חלקם רעולי פנים ולבושים בחולצות "כהנא צדק" עם דגלי כך, הסתובבו ברחובות תל אביב וירושלים ופעלו באלימות כלפי מפגינים, כלפי עוברי אורח שזוהו על ידם כשמאלנים או כערבים. ליבוי הלהבות בידי נבחרי הציבור תוך הסרת הרסנים, מדאיגה במיוחד לאור הרושם שהאלימות לא תסתיים בקרוב. אני פונה אליך הבוקר בדרישה לבחון הכרזה על ארגון להב"ה וארגון לה פמיליה כארגוני טרור".
לכך הוסיפה: "השיח והשפה בה נעשה שימוש בארגון הוא כהניסטי ומסית, ומלווה בשלל ציטוטים של הרב כהנא ושל תנועת כך, שכזכור הוצאה מחוץ לחוק. את ועוד, ישנו כתב אישום עומד ותלוי כנגד מנכ"ל הארגון, בנצי גופשטיין, בגין עבירות הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור, זאת בעקבות שורת התבטאויות שקראו לאלימות כנגד אזרחי ישראל הערבים". טרם פורסמה תגובה מטעם משרד הביטחון, או כל חוות דעת רשמית בנושא הבקשה של חברת הכנסת כהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה