בארץ

המשקיעים יצאו מהאקדמיה הישראלית? זו הראשונה שעלולה להיפגע

בצל המשך החקיקה, אחד המשקיעים הגדולים של אוניברסיטת תל־אביב הודיע אמש לנשיא האוניברסיטה כי ימשוך את כספיו ויתפטר מתפקידו בתור סגן יו"ר חבר הנאמנים אם החקיקה אכן תעבור במלואה
מערכת ice | 
אוניברסיטת תל אביב (צילום shutterstock)
כבר שבועות שמשקיעים רבים מאיימים בכך שיוציאו את כספיהם ממדינת ישראל וזאת לאור התקדמות הבזק של הרפורמה המשפטית. כעת נודע כי משקיע נוסף מאיים בהוצאת הכספים והפעם בתחום האקדמיה הישראלית.
לפי כלכליסט, ביום שישי האחרון אחד התורמים העיקריים של אוניברסיטת תל־אביב, ג'רמי קולר, המשמש גם בתור סגן יו"ר חבר הנאמנים במוסד הוותיק, שיגר מכתב לנשיא האוניברסיטה, אריאל פורת, ובו כתב כי אם החקיקה תתקדם הוא ייאלץ לעצור את היחסים עם האוניברסיטה.
במכתב, שנשלח במקביל לביקורו של רה"מ נתניהו בלונדון (בסיס פעילותו של קולר), נרשם: "בלב כבד אני כותב לך כדי לדון במצב הנוכחי בישראל והשפעתו על ההתחייבויות העתידיות שלי לאוניברסיטת ת"א. תמיד חשתי קשר עמוק לישראל והשקעתי בעתיד המדינה... גם באמצעות השקעות פרטיות בחברות פודטק ישראליות. תמיד הערצתי את מאמציה לבסס דמוקרטיה בנסיבות הקשות ביותר. ישראל התמודדה עם אתגרים רבים, אך תמיד נשארה נאמנה לערכיה הדמוקרטיים".
לכך הוא מוסיף ומבהיר: "אם החקיקה תימשך, ישראל תהפוך מדמוקרטיה מעוררת כבוד למדינה אוטוריטרית שתישא השלכות ארוכות טווח... בעל כורחי, הגעתי למסקנה כואבת כי אני נאלץ לשקול התפטרות מתפקידי כסגן יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב ולבחון מחדש את השקעותיי במדינה, אם הרפורמה המשפטית תאומץ".
תגובתו של נשיא המוסד פורת למכתב טרם התקבלה או פורסמה, אך כזכור לאחרונה המוסד האקדמי הוא רק אחד ממוסדות אקדמיים רבים בארץ שפועלים נגד החקיקה החדשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה