בארץ

למרות נאום נתניהו, ההצהרה של גלנט עדיין על הפרק

במהלך הפגישה עם נתניהו, הציג שר הביטחון נתונים מדאיגים של השפעת החקיקה על הנכונות של קצינים וחיילים להתנדב לשירות מילואים והביע חשש כי המצב במדינה יחלחל גם לצבא הסדיר ויפגע ביכולות צה"ל
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום דוד כהן פלאש 90)
הצהרתו המתוכננת של שר הביטחון יואב גלנט נגד הרפורמה המשפטית עדיין נמצאת על הפרק, כך דיווח היום (שישי) ישראל היום. כזכור הצהרתו של השר, בא עמד לקרוא לעצירת חקיקת הרפורמה, בוטלה בחמישי אחרי שזומן לפגישה דחופה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאום שנתן מאוחר יותר בערב, הבהיר נתניהו כי הממשלה לא תעצור את קידום הרפורמה. 
במהלך הפגישה עם נתניהו, הציג גלנט נתונים מדאיגים של השפעת החקיקה על הנכונות של קצינים וחיילים להתנדב לשירות מילואים והביע חשש כי המצב יחלחל גם לצבא הסדיר ויפגע ביכולות צה"ל. בהודעה שהוציא גלנט אחרי הפגישה נכתב כי "לבקשת ראש הממשלה ולאור הצהרתו המתוכננת, שר הביטחון דוחה בשלב זה את הצהרתו".
על פי הדיווח בישראל היום, נתניהו לא ידע על כוונתו של גלנט למסור הצהרה, כאשר במקבל התבצע ניסיון גיבוש של קבוצה בליכוד לדחיית החקיקה. מי שיוכל להביע תמיכה בעצירת החקיקה הם חברי הכנסת אבי דיכטר, יולי אדלשטיין ואלי דלל. גלנט מקווה שח"כים נוספים בליכוד יצטרפו, וזה יפעיל לחץ פנימי בסיעה.
חברי כנסת בקואליציה ושרים יצאו במתקפה חריפה נגד גלנט בעקבות הדיווחים על הצהרתו המתוכננת. יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד אופיר כץ הבהיר: "החלטת הסיעה בנוגע לרפורמה מחייבת את כלל חברי הכנסת בליכוד. מי שיחליט להצביע בניגוד לעמדתה יפגע בתנועה ובמשמעת הקואליציונית, לא נוכל לקבל מצב כזה".
עוצמה יהודית הגיבה: "יואב גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין. מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו. הציבור בחר בממשלת ימין כדי לממש מדיניות ימין וחייבים להמשיך ברפורמה המשפטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה