בארץ

פגסוס על הכוונת: ועדת חקירה תוקם כבר אחרי פסח

בקשתו של חבר הכנסת סעדה באשר להקמת ועדת חקירה על פרשת פגסוס אושרה לאחר דחייה של מספר שבועות. חבר הכנסת עודכן כי לאחר פגרת פסח בכנסת הוועדה תוקם ותבחן את השימוש של משטרת ישראל בתוכנת הרוגלה של NSO
מערכת ice | 
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פרשת תוכנת הרוגלה פגסוס ממשיכה לדהור בקצב ותגיע בקרוב לשיא חדש. על פי דיווחים חדשים, בקשותיו של חבר הכנסת משה סעדה להקמת ועדת חקירה במסגרת הפרשה עתידות להתקבל וכבר אחרי פגרת פסח תקום הוועדה.
לצד הדיונים על הרפורמה המשפטית, בוועדת החוקה בשבוע שעבר התקיים שיח סביב פרשת פגסוס, במסגרתה נחשד כי משטרת ישראל התקינה את תוכנת הרוגלה של NSO במכשירים של אנשים שאינם חשודים. בדיון דווח כי בניגוד לנתוני העבר שהוצגו על ידי המשטרה ובוועדת מררי, המשטרה עשתה שימוש במעל לאלף ניידים של חשודים, נחקרים ואלו שאינם חשודים בדבר - העדים.
כאמור מי שדרש להקים את הוועדה הוא חבר הכנסת משה סעדה, אך תשובה לבקשה זו התעכבה מטעמם של רה"מ נתניהו ושר המשפטים לוין ואלו דרשו דיון בנושא. לדבריו של סעדה בגוף הבקשה, נטען כי יש לדחות את ממצאי ועדת מררי שמינה אביחי מנדלבליט ואף מוסיף כי ישנו קושי בקיום ועדה ממלכתית, היות שהשופטים שיכהנו הם גם אלו שאישרו את השימוש בפגסוס.
כזכור, השימוש בתוכנה מביא לגלי ביקורת לא רק בארץ, אלא גם מסביב לעולם. לאחרונה הניו יורק טיימס חשפו כי ה-FBI רכשו רישיונות לשימוש בתוכנה הישראלית של חברת NSO.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה