בארץ

בן גביר מאיים על הקואליציה: "לא אצביע בעד"

אחרי שנדהם לגלות שהתקציב אינו כולל את 9 המיליארדים שהובטחו לו לטובת המשטרה משגר השר בן גביר מסר רם וברור  
דוד זולדן |  1
איתמר בן גביר (צילום דוברות המשטרה, פלאש 90, shutterstock)
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התאכזב לגלות שמשרד האוצר פרסם את התקציב עליו עתידה הממשלה להצביע במהלך השבוע הבא, אלא שלמשרד לביטחון לאומי ניתנה תוספת של 6 מיליארד בלבד, ולא 9 מיליארד כפי שהובטח לו. בן גביר מבקש להגיע להבנות מול האוצר ומזהיר כי לא יצביע בעד התקציב.
תקציב המדינה לשנת 2024 פורסם היום ועל פי התקציב – המשרד לביטחון לאומי מקבל 6 מיליארד בלבד ולא את כל ה - 9 המיליארד שהובטחו כתוספת למשטרה. השר בן גביר מאיים כי לא יצביע בעד התקציב כפי שהוגש היום ומקווה להגיע להבנות עם האוצר בתחילת השבוע הבא.
בן גביר הבטיח להעלות את שכר השוטרים ולשפר את המצב הקשה במשטרה, הובטחו 9 מיליארד ש"ח עבור כוחות הביטחון ובראשם משטרת ישראל שמשוועת לתקציבים להעלאת שכר השוטרים והוספת תקנים.
השר בן גביר איים כי אם הסכום שהובטח למשטרה לא יוקצה בתקציב, עוצמה יהודית לא תצביע עם הקואליציה על תקציב המדינה. כעת, מנסים בממשלה לסייע לשר בן גביר להגיע להסכמות מול האוצר במטרה להצליח להעביר בימים הקרובים את התקציב, כאשר מזכיר הממשלה יוסי פוקס משמש כמתווך.
כזכור השר בן גביר דרש בהסכמים הקואליציונים 14 מיליארד שקלים בשנה למשטרה, מה שהפך להבטחה ל-4.5 מיליארד שקלים בשנה – כלומר 9 מיליארד סך הכל בשני חלקים, שהיו אמורים לשמש תוספת עבור תקנים חדשים במשטרה והעלאת שכר השוטרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל תצביע בעד התקציב
    קלוד 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתמר, חשוב שתצביע נגד התקציב וגם נגד הרפורמה, אתה וחברי הכנסת של עוצמה יהודית. תוכל "לתקן" את ההצבעה בהצבעה חוזרת, רק אחרי שתראה את הכסף בידיך. בלי כסף אין משטרה, אין בטחון ואין משילות. בינתיים אתה שר ההפגנות ולא שר המשילות. לגבי הרפורמה, רק אם תהיה משוכנע בכל נימי נפשך שהרפורמה כפי הוצעה , מתאימה לעם ישראל ומדינת ישראל וארץ ישראל ( והיא ממש לא ), אז תצביע עבורה בהצבעה חוזרת, רק אחרי שתראה תשעה מילארד שקלים בקופת המשטרה והמשמר הלאומי.
    סגור