בארץ

רוצות ללדת בבית? הצעת חוק חדשה תדאג לכם למענק כספי

לאור הצעת החוק החדשה שתאפשר ליולדות בבית לקבל מענק במקום בית החולים, ארגון המיילדות בישראל מגיב ואומר: "אנו מברכות על האפשרות שהיולדת תבחר היכן ללדת והמענק יועבר בהתאם למקום בו ילדה ובלבד שתמיד תהיה איתה מיילדת"
מערכת ice | 
מענקים ליולדות (צילום shutterstock)
ביוזמת התנועה לחופש הבחירה בלידה, הבוקר חברת הכנסת מיכל שיר סגמן הניחה על שולחן הכנסת הצעה לתיקון חוק הביטוח הלאומי, במסגרתו אם לידה תתרחש בבית ולא בבית החולים, אז המענק  בסך 15,691 שקלים שמגיע לבתי חולים כל לידה, יגיע ליולדת.
ארגון המיילדות בישראל מגיב היום להצעת החוק: "אנו מברכות על האפשרות שהיולדת תבחר היכן ללדת והמענק יועבר בהתאם למקום בו ילדה ובלבד שתמיד תהיה איתה מיילדת בדיוק כפי שקובע נוהל משרד הבריאות. בבית, במרכז לידה או בבית חולים, חופש בחירה מתחיל בלידה. הקו המנחה שלנו בארגון המיילדות הוא שימת דגש עליונה על בטיחות היולדת והתינוק לצד האיזון עם חופש הבחירה. קיימות הוכחות מדעיות שלא ניתן להתכחש אליהן שכאשר ההיריון תקין, האישה בריאה והעובר מתפתח בצורה תקינה, לידת בית בטוחה כמו לידה בבית חולים. כיום בישראל, אישה שבוחרת ללדת בבית צריכה לממן זאת מכיסה ואנו מברכות את התנועה לחופש בחירה בלידה, על היוזמה לחוק".
עוד נמסר מארגון המיילדות בישראל כי "מיילדות הבית שלנו המאפשרות לנשים לממש את זכות הבחירה עושות זאת תוך כדי סיכון עצמי מאחר וכיום אין אף חברת ביטוח שמבטחת אותן. אנו מקוות כי עם שינוי החוק גם חברות הביטוח ישנו את המדיניות בהתאם ותופסק האפליה נגד נשים שיולדות בבית ונגד מילדות שעוזרות להן".
כמו כן הארגון הבהיר כי מיילדת שמלווה יולדת בבית חייבת להיות בעלת ניסיון לפי דרישות הארגון ומשרד הבריאות וכי עליה ללוות את הלידה בהתאם לנהלים, אשר בתורם דורשים כי לידה בבית תועבר לבית החולים במקרי חירום ספציפיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה