בארץ

ניר ברקת רוצה לשלם לחבר קרוב 1.3 מיליון שקל - זו הסיבה

משרד הכלכלה הגיש בקשה לאוצר לשלם לפרופ' מייקל פורטר כ-1.3 מיליון שקל בעבור המשך מחקר וגיבוש תוכנית כלכלית אסטרטגית בארץ - ללא מכרז. עם זאת, מתברר כי יש מי שיכול לעשות זאת בארץ
מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום מרק ישראל סאלם)
שנים ארוכות שניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר וכיום שר הכלכלה, הוא חברו הקרוב של פרופ' מייקל פורטר מאוניברסיטת הרווארד. במהלך השנים עיריית ירושלים שיתפה עמו פעולה וכעת משרד הכלכלה מתכנן לחבור אליו שוב.
לפי דה מרקר, משרד הכלכלה מבקש לאחרונה ממשרד האוצר לשלם כ-1.3 מיליון שקל לקבוצת חוקרים אמריקאית ומקורבת לפורטר וזאת ללא מכרז. לטענת המשרד מטרת ההתקשרות היא "גיבוש תוכנית אסטרטגית ייחודית ארצית", שיהא מחקר שפורטר החל לפני כחמש שנים.
משרד הכלכלה מסר כי הוא יוביל את גיבוש התוכנית: "המודל הינו מודל צמיחה ייחודי אשר שם דגש על יתרונות יחסיים שיש לאזור מסוים… התוכנית תכלול מתן והכשרה של כלים יישומיים וייחודיים לשם הטמעת השיטה ברחבי הארץ... המודל מחבר בין הממשלה, התעשייה והשלטון המקומי" ואף מצוין כי הוא כבר יושם בירושלים, בתקופת כהונתו של ברקת.
עם זאת, המשרד ציין כי בארץ אין הכשרה מספקת לאנשי מקצוע במסגרת מודל "פורטר" ולכן נדרשים שלושה מומחים ספציפיים מארה"ב - כולם מקורבים של הפרופסור. מבדיקה עולה כי דווקא ישנם מומחים בארץ שיכולים לספק למשרד הכלכלה את השירות הנדרש ואחד מהם, רועי פולקמן, אף זכה במכרז כזה בירושלים בעבר, בזמנו של ברקת, ובאותה עת אף ציין כי ישנן מספר חברות נוספות שיכולות להעניק את השירות הנדרש תחת המודל.
נוסף על כך, מתברר כי ברקת הצליח בעבר להשיג מימון עבור המחקר של פורטר בהיקף של כ-3.7 מיליון שקל וזאת דרך פורום קהלת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה