בארץ

היועמ"שית לבג"ץ: "חשש ממשי כי התנהלות בן גביר חצתה את הגבול"

ליועמ"שית בהרב מיארה נמאס מהתנהלותו הפתלתלה של השר בן גביר מולה ובפרט לאור הניסיונות להביך אותה מול בג"ץ  
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב - מיארה, העבירה את תשובתה לבג"ץ באשר לעתירות נגד התנהלותו של השר לביטחון לאומי בן גביר בכל הנוגע למדיניותו הבלתי מתפשרת לדיכוי ההפגנות. היועמ"שית הבהירה כי: "עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה, באופן ישיר או באופן עקיף, גם כאשר הן ניתנות בלבוש של הוראות מדיניות לכאורה". 
עמדת היועמ"שית בתגובה לעתירות היא, שלשוטרים ולמפקדי המשטרה בשטח נתון שיקול דעת עצמאי ומקצועי על מנת לעשות את תפקידם. בעתירה מבקשות העותרות מבית המשפט העליון שיורה לשר בן גביר להימנע מהתווית מדיניות בנושא ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה.
עתירה נוספת שהוגשה מבקשת למנוע מבן גביר להתערב ברמת הכוח שהמשטרה מפעילה ובמינוי בכיריה, ביחס לטיפול בהפגנה. זאת על    רקע הסערה סביב ניסיון העברתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו.
בתשובתה כותבת היועמ"שית: "רצף האירועים המתואר בבקשות, עליו ניתן ללמוד בין היתר מפרסומיו של השר עצמו, והמידע שנמסר מהמשטרה, מקימים חשש ממשי כי התנהלותו של השר לביטחון לאומי חצתה את קו הגבול, והיה בה כדי להתערב או להוות ניסיון התערבות בשיקול הדעת המקצועי והעצמאי הנתון לדרג הפיקודי במשטרת ישראל בשטח, וזאת גם בזמן אמת ביחס לאירועים פרטניים שעניינם במחאות המתקיימות נגד השלטון בימים אלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה