בארץ

ליברמן תוקף: "ממשלה מטורללת, חקיקה דורסנית שמקדמת סרבנות"

בליץ החקיקה נמשך: חוק הנבצרות עבר הלילה בקריאה ראשונה בכנסת ובאופוזיציה מתקוממים ומזהירים מפני השלכותיו 

דוד זולדן |  1
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על העברת פסקת ההתגברות בקריאה ראשונה: ״פסקת התגברות IN - שוויון בנטל OUT".
עוד אמר ליברמן: "העברת פסקת ההתגברות היא יריקה בפרצופם של חיילי צה״ל ומשרתי המילואים. מדובר בשלב נוסף של הממשלה המטורללת הזו להוביל לקרע עמוק בעם ישראל ולחלק אותו לשניים. כמו שאמר גפני - לאלו שילכו לצבא ויסכנו את חייהם ולאלו שילכו לישיבות".
ליברמן טען כי: "בזמן שהקואליציה עסוקה בלקרוא למילואימניקים ללכת לעזאזל, היא מקדמת חקיקה דורסנית שמקדמת סרבנות של עשרות אלפי צעירים בחסות החוק. לא נאפשר לדרוס את הערך המקודש של ׳שוויון בנטל׳ ו-׳צבא העם׳ ונמשיך להיאבק לשמור על מדינת ישראל יהודית, ציונית וליברלית״.
מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הממשלה, תיקון מס' 15, נבצרות ראש הממשלה, של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת. תמכו בחוק 61 חברי כנסת והתנגדו 51 חברי כנסת.
בהצעת החוק מוצע לקבוע כי נבצרותו של ראש הממשלה מלמלא את תפקידו יכולה להתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה. בנוסף, הסמכות להכריז על נבצרות ראש הממשלה מלמלא את תפקידו וסיומה של נבצרות יהיו אך ורק על פי הודעה לכנסת של ראש הממשלה או הודעה של הממשלה שהתקבלה ברוב של שלושה רבעים מחבריה. בנוסף,  לבקשת רוב חברי הממשלה, יודיע מזכיר הממשלה על ישיבה לעניין זה. את הישיבה ינהל מ״מ ראש הממשלה.
במידה וראש הממשלה יודיע ליו״ר הכנסת כי הוא מתנגד להודעת הממשלה, יקבע יו״ר הכנסת ישיבה מיוחדת ונבצרות רה״מ לא תיכנס לתוקף אלא אם אושרה ע״י רוב של 90 חברי כנסת. החוק מבהיר כי בית משפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשרה וכי החלטה או צו של בית משפט כאמור יהיו חסרי סמכות ונעדרי תוקף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן המטורלל והשרקן
    סימה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליברמן חוץ משנאה לביבי מה אתה יודע עוד לעשות? נראה שכלום
    סגור