בארץ

נשיא איגוד לשכות המסחר: "המהפכה המשפטית מסכנת את כלכלת ישראל"

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין מתריע בעקבות ההצעה להחזיר לחוק ההסדרים את 'חוק היבואנים' וטוען כי מדובר ב"פגיעה בזכויות הקניין ובחופש העיסוק של היבואנים הינם אור אדום ותמרור אזהרה לגופים הבינלאומיים – מדוע מוטב להם שלא להשקיע בישראל".

מערכת ice | 
אוריאל לין (צילום עינת לברון)
אחת הטענות המרכזיות של המגזר העסקי נגד הרפורמה המשפטית היא שגופים בינלאומיים יחששו מפעילו בשוק הישראלי, היות והם יהיו חשופים לגחמות הממשלה, מבלי שבית המשפט יוכל להגן עליהם. הדבר כבר הוביל להוצאת כספים מישראל, ולחשש מפגיעה בהמשך ההשקעות בשוק המקומי.
על רקע זה, באיגוד לשכות המסחר יוצא היום (שני) בחריפות נגד כוונת משרד הכלכלה להחזיר לחוק ההסדרים את 'חוק היבואנים' המפקיע, למעשה, מהיבואנים הגדולים במשק את הזכות להמשיך ולייצג חברות בינלאומיות ומותגים שונים. באיגוד לשכות המסחר טוענים כי מי שביקש הוכחה לכך שהרפורמה המשפטית תאפשר לממשלה לפגוע בחברות הפועלות במשק הישראלי קיבל אותה מהר מהצפוי.

"עצוב לראות כי דווקא משרד הכלכלה מעלה הצעת חוק הפוגעת בזכויות הקניין הבסיסיות של חברות במשק ובכך הוא מאותת לחברות הבינלאומיות כיצד יראה המשק הישראלי לאחר השלמת הרפורמה", מסרו באיגוד.
"יוזמת משרד הכלכלה לפגוע בזכויות הקניין ובחופש העיסוק של היבואנים במשק מדליקה אור אדום בוהק ותמרור אזהרה לגופים הבינלאומיים – כשהרפורמה תעבור הממשלה תהיה חופשית לפגוע בחברות במשק ובג"צ לא יוכל להגן עליהן", מתריע נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה