בארץ

חוק החמץ מעורר סערה: "החוק יוביל להכנסה מכוונת של חמץ"

הדיון על חוק החמץ לקראת קריאה שניה ושלישית שיתקיים היום בכנסת כבר מעורר התנגדות. מרכז יהדות ומדינה קורא ליו"ר הועדה לדחות את החוק לאחר חג הפסח: "הצעת החוק עלולה להביא לתגובה של הכנסה מכוונת של חמץ לבתי החולים"
דוד זולדן |  1
צה"ל יאפשר חמץ בפסח בבסיסים? (צילום פלאש 90/ דוד כהן, pexels)
כזכור, לפני כשבוע מליאת הכנסת אישרה בחטף (הלילה שבין ראשון לשני) בקריאה ראשונה את חוק החמץ, לפיו מנהל בית חולים יהיה רשאי להחליט להגביל או לאסור הכנסה של חמץ למוסד רפואי בחג הפסח. רגע לפני הדיון שעתיד להתקיים היום, בוועדת הבריאות, להכנה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, תני פרנק, מנהל מרכז ליהדות ומדינה מבית מכון הרטמן שלח היום מכתב לח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת בקריאה לדחות את החוק לאחר חג הפסח.
"בימים קשים ומורכבים אלה, בהם המחאות סביב ההצעות לשינוי מערכת המשפט סוערות והחברה הישראלית מקוטבת יותר מאי פעם, האחריות לגורלנו וקיומנו כעם וכחברה סולידארית נמצאת יותר מתמיד לפתחכם, בכירי הקואליציה הנוכחית", כתב פרנק והוסיף כי "הצעת חוק זכויות החולה היא נדבך נוסף בצעדי הקואליציה שממנו חוששים רבים וטובים בציבור החילוני, המסורתי והדתי המתון. החשש המרכזי הוא מיצירת בתי חולים הפונים למגזרים מסוימים – חרדים וחילונים – במקום שיהוו כתובת עבור כלל הציבור. כפי שכבר פורסם על ידי רבים ורבות ברשתות החברתיות, הצעת החוק עלולה אף להביא לתגובת-נגד בדמות הכנסה מכוונת של חמץ לבתי החולים. זאת בניגוד לנורמה החברתית המקובלת כיום, שבה כיבד איש את רעהו בחג הפסח, וגם אם הוכנסו מוצרים שאינם מפוקחים, הם לא עורבבו עם כלי בתי החולים והימצאותם בבית החולים לא הפריעה למטופלים המקפידים על כשרות החג".
במרכז ליהדות ומדינה מציעים פשרה לפיה: "במידה שיש צורך משמעותי בחקיקה, המלצתנו היא לדחות את אישור החוק לקריאה שנייה ושלישית בוועדה לאחר חג הפסח. במקביל, אנו ממליצים להפעיל את כלי הפיקוח הפרלמנטרי של הוועדה ולדרוש ממשרד הבריאות ומבתי החולים הציבוריים לדווח לוועדה מיד לאחר הפסח באשר להסדרים שננקטו השנה בנוגע להגבלת הכנסת חמץ וצריכתו במרחבים הציבוריים בבתי החולים. כמו כן, יידרש דיווח לגבי עצם קיום בעיה המפריעה למטופלים שומרי מצוות לשהות בבתי החולים ולצרוך את מזון בית החולים במהלך החג".
במרכז ליהדות ומדינה הוסיפו כי "דחיית החקיקה תאפשר למנוע את תגובת הנגד ולבלום אותה, להוריד את גובה הלהבות ולו במעט, ותחזק את האמון במחוקקים ובטוהר הכוונות שמאחורי חקיקה זו. ראוי להדגיש כי כל נוסח שיאושר בוועדה – לרבות הנוסח הנוכחי שידוע שהינו מרוכך יותר מהצעת החוק המקורית שהגיש ח"כ משה גפני – עלול לעורר את אותה תגובת נגד ולגרום לכך שבטווח הארוך נראה בתי חולים נפרדים לאוכלוסיות שונות".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להכניס אצבע לעין ולסובב
    אחד העם 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החרדים רוצים לשלוטבנו לא רק לחיות על חשבונינו אלא גם להחליט לנו איך איפה ומתי!! לא יקום ולא יהיה!
    סגור