בארץ

היועמ״שית נגד נתניהו: "פתח של ממש לשחיתות שלטונית"

היועצת המשפטית לממשלה מביעה את עמדתה הנחרצת לקראת הדיון במסגרת ועדת השרים לחקיקה ב"חוק המתנות" אשר מאפשר לקבל תרומות למימון הוצאות משפטיות - חוק שמיטיב עם נתניהו 

דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לא מסתירה את התנגדותה ל"חוק המתנות" שיעלה לדיון במסגרת ועדת השרים לחקיקה ומבהירה את עמדתה עוד בטרם הדיון.
בחוות הדעת מטעמה נכתב כי: ״עמדתנו היא כי יש להתנגד להצעה, שכן יש בה כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי".
עוד נטען במכתבה כי: "הצעת החוק פוגעת באופן מהותי בטוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו. ההצעה מנוגדת לתכליתו של חוק המתנות ולמגמה בפסיקה ובחקיקה למנוע מצבים בהם עובד הציבור יזכה בכספים בשל מעמדו זה. יש בה כדי לפתוח פתח של ממש לשחיתות שלטונית. על כן יש להתנגד לה".
נזכיר כי הצעת החוק מהווה תיקון של חוק שירות הציבור שיזם ח"כ עמית הלוי מהליכוד המאפשר לעובד ונבחר ציבור לגייס תרומות למימון הליך משפטי או טיפול רפואי. "רשאי לקבל תרומה כספית למימון הליך משפטי או טיפול רפואי הכרחי, עבורו, עבור בן זוגו המתגורר עמו או עבור ילדו הסמוך על שולחנו", כך נכתב בהצעת החוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה