בארץ

הקואליציה מתערערת: "מה שהיה בירדן, יישאר בירדן"

הקואליציה סוערת לאחר הודעת הירדנים על סיכום בין ישראל לרשות הפלסטינית על שורת צעדים שנועדו להרגיע את השטח. שר האוצר סמוטריץ' כתב: "צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל שטחי יו"ש ללא שום מגבלה (נוודא בקבינט). פשוט מאוד"
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
היום (ראשון) התקיימה ועידת עקבה בהשתתפות בכירים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים וארצות הברית. בהודעת הסיכום שירדן הוציאה צוין שיופסקו הצעדים החד צדדיים למשך שלושה עד שישה חודשים. בירדן מדווחים שישראל הסכימה לא לאשר גושי התנחלויות למשך שישה חודשים ועצירת הדיון בהקמת יחידות דיור בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים.
בעקבות הודעת הירדנים יצאו הודעות גינוי רחבות מכלל חברי הקואליציה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צייץ: "שמעתי על הוועידה המיותרת הזו מהתקשורת בדיוק כמוכם. אבל דבר אחד אני כן יודע: לא תהיה הקפאה של הבניה והפיתוח בהתיישבות אפילו לא ליום אחד (זה בסמכותי").
  
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ: "מה שהיה בירדן (אם היה), יישאר בירדן."
 
בעקבות הפיגוע השרה אורית סטרוק קראה לראש הממשלה להחזיר את המשלחת לארץ וכתבה: " הפיגוע בחווארה מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ"פסגת" עקבה. אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים, 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה