בארץ

ח"כ אוחנה הצביע נגד הקואליציה - אבל החוק הלהט"בי נפל

לראשונה מכינון הממשלה, הצביע יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עם האופוזיציה ותמך בהצעת החוק לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד-מיניים. זה לא עזר והצעת החוק נפלה ברוב גדול
מערכת ice | 
אמיר אוחנה (צילום דוברות הכנסת)
קונפליקט ראשון של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה המשתייך לקהילה הלהט"בית נגד הקואליציה של מפלגתו, מאז כינון הממשלה. היום (רביעי) הצביע ח"כ אוחנה עם האופוזיציה ותמך בהצעת החוק לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד-מיניים. למרות זאת, הצעת החוק נפלה.
הצעת חוק השוויון באימוץ הוגשה על ידי ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד), ומטרתה לאפשר אימוץ גם לזוגות להט"בים וליחידים. כזכור, עם הקמת הממשלה הנוכחית סוכם כי לאוחנה יינתן חופש הצבעה על חוקים הקשורים לקהילת הלהט"ב, ואכן הוא בחר להצביע בעד החוק בניגוד לעמדת הקואליציה. לח"כ אוחנה ולבן זוגו שני ילדים שהובאו לעולם בהליך של פונדקאות, והוא הציג את משפחתו בכנסת בגאווה עם השבעת הממשלה.

ההצעה נדחתה עם 54 ח"כים שהתנגדו לה מול 37 בלבד שהצביעו בעדה. לפני ההצבעה אמר ח"כ להב-הרצנו: "אתמול ציינו את יום המשפחה. עבורי משפחה היא מבצר של אהבה ללא תנאים היא חממה שבה אדם יכול לצמוח, לגדול ולהתפתח. משפחה היא אכפתיות וחום, משפחה היא הבסיס ואני מייחל לרגע שבו אוכל להעניק לילדיי את מה שההורים שלי העניקו לי.
"אני לא חושב שיש כאן מישהו שיחלוק שהזכות למשפחה היא זכות יסוד בעלת מעמד חוקתי ראשון ומרכזי בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו", המשיך להב-הרצנו, "מי אתם שתגידו לנו שאנחנו לא ראויים להיות הורים? בלי להכיר אותנו אתם קובעים שכולנו לא כשירים להיות הורים, רק בגלל נטיית הלב שלנו. זו פגיעה בגרעין של הכבוד האנושי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה