בארץ

נתניהו בהנחיה חריגה לחברי הליכוד: "להפסיק להתערב"

ראש הממשלה מפיג את החששות ומבהיר כי הממשלה לא תתערב במדיניות של נגיד בנק ישראל ודורש מחברי הליכוד להפסיק להתייחס לנושא: "מחויבים לשמור על עצמאות בנק ישראל"
דוד זולדן |  3
בנימין נתניהו, אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הביקורת הפומבית שנשמעה על ידי חברי כנסת ושרים של הליכוד בעניין העלאת הריבית הרתיחה מזעם את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהנחה את חברי מפלגתו להפסיק להתבטא בנושא.
לפי הודעת הליכוד: "ראש הממשלה נתניהו הורה לחברי הכנסת של הליכוד להפסיק להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד. ראש הממשלה אמר לחברי הכנסת כי אנחנו מחויבים לשמור על עצמאות בנק ישראל".
עוד נכתב בהודעה: "עצמאות בנק ישראל היא נדבך מרכזי במדיניות הכלכלית שמוביל ראש הממשלה במשך שני עשורים ודבר לא ישנה זאת".
אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בזעם לעליית הריבית ולהצעתו של שר החוץ אלי כהן ושלל התערבות בהחלטת נגיד בנק ישראל. רה"מ שלל את ההצעה בתוקף ואמר: "חוק 'בנק ישראל' עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הועדה המוניטרית בראשות הנגיד בקביעת הריבית. שום דבר לא ישנה זאת".
בפעם השמינית ברצף, בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.25%. בעקבות העלייה הגדולה ביותר מאז שנת 2008. מה שגרם לשר החוץ אלי כהן מהליכוד לנקוט ביוזמה שאינה קשורה בהכרח לתחום משרדו: "ביקשתי מחברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגבש מתווה מול נגיד בנק ישראל להפסקת עליות הריבית. על רקע התמתנות האינפלציה, לא הייתה הצדקה להעלאת את הריבית היום, שממשיכה את ההתעמרות בבעלי המשכנתאות". כאמור נתניהו לא אהב את הצעה והדגיש כי היא לא באה בחשבון.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הממשלה
    צחי 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשךה רוצה להכתיב לנגיד בנק ישראל את הדרך שילך בה ממשלה של גמורים תנו לנגיד לעבוד כל חלקה קטנה במדינה גמרת ראש הממשלה הייתי שם אותך לזנב הממשלה
    סגור
  • 2.
    הממשלה
    צחי 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשךה רוצה להכתיב לנגיד בנק ישראל את הדרך שילך בה ממשלה של גמורים תנו לנגיד לעבוד כל חלקה קטנה במדינה גמרת ראש הממשלה הייתי שם אותך לזנב הממשלה
    סגור
  • 1.
    דמוקרטיה
    יצק 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנה הוכחה לכך שהליכוד היא מפלגה דמוקרטית הראש אומר כולם עושים
    סגור