בארץ

שנה למלחמה באוקראינה: זו הקרן ששלחה סיוע של 4 מיליון דולר

לקראת ציון יום השנה לפרוץ המלחמה באוקראינה, הקרן לידידות מודיעה על העברת מענק נוסף לארגונים הפועלים בשטח בסך 4 מיליון דולר
מערכת ice | 
הקרן לידידות באוקראינה (צילום אבישג שאר-ישוב)
מחרתיים (שישי) יצוין תאריך עגום מעט באוקראינה וזה יום השנה לפרוץ המלחמה במדינה, עם פלישת הרוסים. בצל האירוע, הקרן לידידות מודיעה שהעמידה מענק סיוע של 4 מיליון דולר נוספים עבור סיוע לקהילות היהודיות באוקראינה ואלו הנוספות במדינות חבר העמים לשעבר.
תכנית הסיוע לקהילה באוקראינה החלה כבר לפני שנה עם פרוץ המלחמה. המענק החדש מצטרף לעשרות מיליוני דולרים שכבר הועברו לקהילה ולארגונים שפועלים בשטח, דוגמת חב"ד וג'וינט. הסכום החדש יעזור לתושבים לקבל מגוון מוצרי בסיס חשובים כמו מוצרי חשמל, ביגוד, תרופות, שקי שינה ועוד.
לצד הסיוע הכספי הקרן פועלת בשיתוף עם הסוכנות היהודית, נתיב ומשרד העלייה והקליטה כדי להעלות ארצה יהודים מהארץ שרועת המלחמה. עד כה הצליחה להעלות מעל ל-5 אלף עולים ממולדובה. אנשי הקרן אף הוצבו במעברי הגבול במולדובה וליוו את הפליטים על לרגע עלייתם ארצה.
קטרינה רזגונובה בת 22, שעלתה עם הקרן לידידות בשבוע שעבר מאוקראינה מספרת "כשהתחילה המלחמה החיים שלי השתנו מהקצה אל הקצה. המצב בקייב היה מפחיד ואני מכירה אנשים שנהרגו בהפצצות. החלטתי שאני רוצה לבנות את החיים שלי בישראל. אני רוצה להביא את הידע והכישורים שלי ולתרום לחברה בישראל. עמוק בפנים תמיד ידעתי שאגיע לישראל, פשוט הנסיבות כנראה הקדימו את ההגעה שלי. אני יודעת שגם ישראל מתמודדת עם איומים ביטחוניים גדולים, אבל אני לא מפחדת. הדבר היחיד שמפחיד אותי זה ללמוד שפה חדשה, אבל יודעת שאעמוד גם באתגר הזה. אני מודה לקרן לידידות על העזרה שאפשרה לי לעלות לארץ".
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין מסרה: "בשנה שחלפה מאז פרצה המלחמה באוקראינה, היינו עדים לאסון ההומניטרי הנרחב ביותר באירופה מזה עשרות שנים. אחיותינו ואחינו מהקהילה היהודית במדינה זקוקים לסיוע בכל דרך, ובמיוחד כעת בתקופת החורף, אותה נקודת זמן בה פרצה המלחמה בשנה שעברה. הקרן לידידות תמשיך להיות גוף הסיוע הראשון אליו יוכלו קהילות יהודיות לפנות בשעת משבר ומצוקה. אני תקווה כי המלחמה תסתיים בהקדם כדי שכל מי שנפגעו ממנה יוכלו להתחיל ולשקם את חייהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה