בארץ

זו המטרה החשובה לשמה הגיעו משלחות מאוקראינה לירושלים

עמותת שק"ל מפרסמת שלקחה חלק בכנס למידה להנגשת ערים עתיקות עבור אנשים עם מוגבלויות. במסגרת זו הגיעו לירושלים שתי משלחות מאוקראינה, אשר הוכרזה על ידי אונסק"ו בתור העיר העתיקה המונגשת ביותר בעולם
מערכת ice | 
משלחת מאוקראינה (צילום באדיבות העמותה)
עמותת שק"ל מודיעה היום (ג') כי לא פחות מ-50 גופים וארגונים מאירופה, ומחציתם מאוקראינה, לקחו חלק לאחרונה בכנס מקוון מיוחד כדי ללמוד על הנגשה במסגרת פרויקט העיר העתיקה. הפרויקט בכנס הוצג על ידי ד"ר אבי רמות, מנהל מרכז לנגישות של שק"ל, אשר מובילה לשילוב קהילתי של אנשים עם מוגבלויות.
לדבריו של ד"ר רמות, אוקראינה מעוניינת במיוחד מהפרויקט לאור העובדה שגם לה ערים עתיקות רבות. לאור העובדה שאונסק"ו הכריזה על ירושלים כעיר העתיקה הנגישה ביותר בעולם, הדבר מהווה מוקד משיכה נוסף.
טרם החל הכנס הגיעו ארצה שני ביקורים של משלחות מאוקראינה, וזאת כחלק מההחלטה של המדינה להקים מרכז שיקומי לאומי לפליטים ונפגעי מלחמה בלבוב העתיקה. במהלך הביקור בארץ המשלחות יצאו לסיורים ברחבי ירושלים ושם למדו על דרכי הנגשה שונות לבעלי מוגבלויות, מבלי לפגוע בהיסטוריה הפיזית בעיר.
ד"ר אבי רמות מסר: "יש הרבה אינטרסים מנוגדים בעיר העתיקה בירושלים, והיינו צריכים למצוא דרכים להתחשב בצרכים האישיים של כל קהילה. ההתמקדות שלנו הייתה ביצירת נגישות לתושבי העיר העתיקה, המהווים אוכלוסייה ענייה ברובה וכוללת אנשים רבים עם נכות ומגבלות אחרות. הקדשנו מחשבה גם לתיירות וייצרנו מתן גישה לתיירים עם מוגבלויות לאתרי תיירות פופולריים. כדי לתת גם לאנשים עם מוגבלויות חושיות את ההזדמנות ליהנות וללמוד על העיר העתיקה, הצגנו מדריך קולי נגיש פופולרי לתיירים לקויי ראייה".
יו"ר שק"לקלרה פלדמן, הוסיפה: "בשק"ל, אנו מברכים על ההזדמנות לחלוק את המומחיות שלנו בנגישות, ובתחומים אחרים הקשורים למוגבלות, עם הקהילה הבינלאומית. בתקופות חירוםקונפליקט וטלטלות, אנשים עם מוגבלות פגיעים במיוחד, ובדיוק בתקופות אלו אנחנו צריכים ללמוד זה מהניסיון של זהכדי להרחיב ולהתאים את הידע והניסיון המשותף שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה