בארץ

בצל הפילוג: זו היוזמה החדשה (והמתוקה) של יו"ר הכנסת אוחנה

חג הפסח כבר בדרכו אלינו והיום יו"ר הכנסת אוחנה חושף שהוא כבר מכין את עצמו לחגיגות של אחרי וכי הוא יביא אותן לכנסת. על פי התכנון החדש, משכן הכנסת יציין השנה את המימונה באירוע ענק, שאליו גם אתם מוזמנים
מערכת ice | 
מימונה (צילום ליאורה לייבוביץ')
חג הפסח מתקרב אלינו בצעדי ענק, אבל יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כבר מתכונן ליום שאחרי. לפי דיווחים חדשים, אוחנה מתכנן להביא את חגיגות המימונה לראשונה למשכן הכנסת, באירוע ענק ובמימון הממשלה.
החג כידוע נחגג בעבר בעיקר על ידי יוצאי יהדות מרוקו בארץ, בערב בו נגמר חג הפסח. לאור המטעמים שמוגשים בחג אין זה מפתיע כלל ששאר הקהילות בארץ הצטרפו לחגיגות במהלך השנים. כעת אוחנה, שמוצאו ממרוקו, מחפש להביא את החגיגה גם למשכן הכנסת. על פי התכנון יוקם אוהל גדול וקושט ברחבת הכנסת.
למתחם שיבנה יוזמנו אישים חשובים, ובהם שגריר מרוקו בארץ, וגם הציבור שיוכל להירשם מראש כדי להגיע לאירוע. יתרה מכך, כנהוג יעמדו לרשות האורחים עמדות עם לבוש מסורתי שמאפיין את העדה והחג. לצד זה כמובן צפויים להיות מבחר מטעמים מסורתיים, בהם מופלטות, מרציפנים ועוד.
עם זאת, כאמור מדובר באירוע שהממשלה תשלם עליו (וכתוצאה מכך האזרח). אוחנה מסר ל'ישראל היום': "האפשרות לפתוח את משכן הכנסת כיום לכל אזרחי ישראל ממלאת אותי באושר. כיושב ראש הכנסת הראשון ממוצא מרוקאי אני שמח על ההזדמנות להביא למשכן קולות, צלילים וצבעים שלא היו בו מעולם. פתיחת המשכן לכל עם ישראל במימונה היא ביטוי לאחווה בעם ולכך שהכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל. תרבחו ותסעדו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה