בארץ

פניה לארגוני העובדים: "תשתמשו בכוחכם ותעצרו את ההפיכה המשטרית"

רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון קורא למנהיגי העובדים "לספק גב משפטי וכלכלי לעובדים שישתתפו בהשבתות השונות, להכריז על סכסוכי עבודה הנוגעים לתנאי עבודה ושכר ולקיים עיצומים נרחבים במגוון ענפים במשק"
מערכת ice | 
רמי הוד
רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, פנה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, יו"ר ארגון המורים רן ארז וכלל ארגונים העובדים, בבקשה להשתמש בכוחם ולעצור את ההפיכה המשטרית שתרסק גם את העבודה המאורגנת.
"השתלטות הקואליציה על הוועדה לבחירת שופטים שבוחרת גם את שופטי בית הדין לעבודה, עתידה לדרדר את מצב העבודה המאורגנת בישראל, כפי שנעשה בהונגריה תחת שלטונו של ויקטור אורבן, שם בוטלה למעשה זכות השביתה. בית דין עצמאי לעבודה הוא זה שבזכותו יש לעובדים בישראל הגנה על ידי, למשל, זכות השימוע לפני פיטורים, איסור התעמרות בעבודה ואיסור על מעסיקים להתערב בניסיון של עובדים להתאגד", הוסיף הוד.
"השתלטות הקואליציה על הוועדה לבחירת שופטים תוביל גם לכך ששופטים יהססו לפסוק נגד המדינה כשתבקש צווי מניעה לשביתות או בתביעות של עובדים נגדה, מחשש שיפוטרו או לא יקודמו, ועלולה להביא לבחירתם לבית הדין לעבודה של שופטים שעוינים את העבודה המאורגנת, לפיטורים של שופטים מכהנים ולהרחבת משמעותית של תופעת הוצאת צווי מניעה לשביתות".
רמי הוד קורא למנהיגי העובדים "לספק גב משפטי וכלכלי לעובדים שישתתפו בהשבתות השונות, להכריז על סכסוכי עבודה הנוגעים לתנאי עבודה ושכר ולקיים עיצומים נרחבים במגוון ענפים במשק, ובכך לשבש את עבודת הממשלה ולהכריז על שביתות נרחבות יותר תחת העילה של הפגיעה המסתמנת בעבודה המאורגנת וזכויות העובדים עם ההשתלטות הפוליטית הצפויה על בית הדין לעבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה